Sunday 25 April 2010

~Kalau Dah Jodoh Tak Ke Mana~




salam ahad..



nak berkongsi kegembiraan mendapat apa yang diidamkan..
alkisahnya..seperti tajuk lagu allahyarham tan sri p.ramlee & saloma..
kalau dah jodoh tak ke mana.....

pada bulan mei tahun lepas, masa saya berkunjung ke kedai antik taliban..saya memang dah aim nak beli teko bulat dahlia biru..bukan tak berkenan cuma time tu duit pun cukup2 untuk saya rembat teko2 meakin..tambah2 lagi takde ATM yang terdekat sebab kedainya di kawasan pekan kecil..so saya batalkan niat untuk membawa pulang teko dahlia itu..boleh baca hasil rembatan saya di sana..klik {di sini}..

setelah hampir setahun berlalu..tanpa disangka..saudara khairul aka k-rol ada menjual teko dahlia bulat di mudah..tanpa berlengah terus saya buat talian hayat..alhamdulillah, masih belum berpunya..yang membuatkan saya begitu teruja..rupa2nya teko tu beliau beli di taliban!!..hehe..itulah kata orang, kalau jodoh tak ke mana..akhirnya di sini jua teko tu berhijrah..tak sangka kan kan..cepat atau lambat kalau dah tersimpan niat, akan bertemu jua..syukur..

inilah rupanya teko yang penah mencuri hatiku..namun mak bonda tak dapat meminang masa tu sebab tak cukup duit!..hehe..k-rol jugak ada menitipkan teko mini yang cute sungguh..terima kasih banyak2 ye k-rol..walaupun baru pertama kali berurusan, beliau tak lokek menitipkan free gift..hehe..


yang nie pulak dah tunjukkan dulu..
boleh baca n3 yang lepas.. klik {di sini} & {di sini}..
teko aladin nie bunganya di"simplified"kan..
dapat dari cik tasha..dipadankan dengan cawan A shape..



dalam n3 yang lepas jugak saya ada mintak tolong dapatkan teko dahlia bitu kuat menyiku yang serupa macam kak sue..sekali lagi syukur alhamdulillah saya dapat dari cik tasha antik..yang nie saya tak menunggu lama..lepas jer n3 tu, kejap jer cik tasha kita berjaya dapatkan..memang saya bertuah sangat kenal cik tasha..banyak sangat tolong saya lengkapkan koleksi..budi baikmu akan sentiasa diingati..
tengok bunganya cantik & terang sekali..
puas hati??..memang puas hati!!..hehe..



yang nie pulak 6 set cawan yang saya beli dari tokey pelita cik puan eija..


sepadan betul dengan set yang saya dapat hasil hunting di apekss dulu..dahlia nie jenis tebal & kaler sedikit cream..boleh klik {di sini}..dulu saya jumpa seadanya..cuma ada coffeepot tanpa tutup, sugar pot & creamer..tak lupa seketui cawan yang bentuknya lain sikit dengan dari tokey eija kita nie..



maka program jejak kasih untuk dahlia sudah selesai..hehehe..


inilah keempat2 teko dalia kesayanganku..
(menatang kamen riders tu farihin yang letak yea..hehe..)


lastly..terima kasih for all sellers yang sudi menjual teko2 idamanku ini..daripada citer saya jugak, dapat saya simpulkan..dalam usaha kita mengumpul koleksi2 lama nie, perlu banyak bersabar..cepat atau lambat..rezeki tu tetap ada..InsyaAllah..

keep on hunting!!..

salam sayang





9 comments:

  1. salam yatt..tak terkata dgn kata2..terkedu lidah nak diungkapkan..terjojol biji mata bila memandang..terasa pening kepala bila teringat..
    Entahlah "The Best Women Win..."kot.. Marvelous,Fantastik,Grand,Superb..ntah apalagi..Congrate..sememangnya cantik..

    ReplyDelete
  2. salam yatt,

    memang betul, kalau jodoh tak kemana. ikan di laut, asam di darat, dalam kuali bertemu jua. tahniah koleksi dah lengkap dan semakin meriah.

    ReplyDelete
  3. salam yatt, jodoh kuatlah tu ...panjang perjalanan teko tu..macam teko tu faham2 je yang mana tempt dia patut pergi....itulah juga perjalanan hidup dan pengalaman mengumpul koleksi ni..macam2 hal yang tak dijangkakan..apapun set dahli biru ni mmg akk tak de sebijik pun ..dulu ada 2 piring kueh tapi akk dah beri pada seseorang yg minat sgt pada koleksi ni , biarlah ia dapat melengkapkan setnya tu....lagipun surrendar juge dah nak dptkan set ni hihii..tahniah kerana dah betul2 perfect set ni...teruskan Yatt....

    ReplyDelete
  4. Salam Yatt......mmg meletopss..... tak terkata... tapi akak tak kumpul set ni... hehehe...surrender... rasanya akak nak kumpul kekwa biru sahaja pun cukup lah...tahniah sekali lagi sekaran dapat kumpul set yg xtra lengkap...

    ReplyDelete
  5. salam yatt....tu lah kan kalau Allah dah takdir kan kita utk memiliki sesuatu tu, lambat laun mmg kita juga yg dapat....mcm teko ni...cantikk koo, i likeeee....jeless kejap..hahahaha

    ReplyDelete
  6. nanges....!! i terus kuar airmata berjurai2 x tahan tgk...mmg chantek sgt RIDERS tu....hikhik...thanks farihin..tau2 jer uncle suka riders tu....:)

    ReplyDelete
  7. salam yatt..
    tahniah yatt..walau ku jeles tahap ultraman yg dok bertenggek kat tengah tuh..hahahha..cunnyaaaaaa...alhamdulillah..klau dah jodoh x kemana..cuma fulus yg selalu memutuskan jodoh ku..hihihihii..ya amponnnnnn

    ReplyDelete
  8. salam yatt....lama btl akak tk menyampuk kt cni...kdg rasa mcm tk de modal nk comment...tp lama2 takut terus MIA...syg gak silaturrahim yg terjalin w/pun dimaya...(ke akak yg perasan)...back to this blue dahlia...mak akak ada 4 set cup&saucers..rase shape dia gumuks & 1 mangkuk nasi...rasa hadiah sabun/susu dulu...tk sangka now jd antik....bye..

    ReplyDelete
  9. salam yatt,
    amboi..amboi..koleksi dia memang bravo...cun melecun si bunga biru ni. kalau dah rezeki tu..pegi manapun berjumpa jugak. tahniah yatt, teruskan usahamu dalam mencari koleksi antik ni...:):)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..