Thursday 17 June 2010

~Another Tureen of Mine....~




السلام عليكم

salam khamis..



dah lama tak buat n3 tureen..asyik dok tengok teaset jer kan..boring jugak kan..so kali nie tureen dari wan penang akan posing..sekali lagi diingatkan..saya dapat tureen nie sebelum wan ada blog yer..masa saya tengah gila tureen & kitorang hanya berurusan secara email & mms..rasanya wan pun dah lama ketandusan tureen..hehehe...mana2 sahaja tureen adalah hot item..so tak heranlah kalau susah nak dapat sekarang..

tureen japan "Nanyo Shako"
pandangan atas..



soooo chantiquee di mataku...
kombinasi ros liar dengan bunga2an yang lain...



kak fitty ada tureen yang sama tapi bersaiz besar..
mine medium size..


that's all for today..
tata..

salam sayang..





21 comments:

  1. salam yatt..Cantik dimata yatt..lagi cantik dimata saya..anyway kalau ada corak bunga dibadan tureen tu kan best. Congrate..

    ReplyDelete
  2. salam..

    tu dia sirose yg cukup cun buat ku pun jatuh hati hehehee ....nak satuuu....jgn maraaa...bertuah badan dapat miliki ...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. salam kak yatt....
    mmg cantik tureen bentuk gini...untungnye akak dpt..skng ni mmg payah nak cari...badan die byk la kat ML tu..tutup die, yilek..hehehe

    ReplyDelete
  5. salam yatt....menawan lahh bunga dia...

    ReplyDelete
  6. Alo Yatt,terpesona sungguh tengok tureen yatt tu.Meriah betul bunganye macam 1 malaysia kan.

    ReplyDelete
  7. salam yatt....akak tak ada satu pun tureen bunga2 yg cantik macam yatt ni...memang dah pupus dah, kalau ada pun rega, mak oii..menggelotar tangan den..hehe

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Salam Sifu Yatt..
    *Rina tengah tabik spring ni*
    bila tengok Yatt punya deretan Tureen n teko kotak ..
    Ada ilmu tak macam mana nak menyelam kat lubok2 tureen n teko kotak tu? :)

    ReplyDelete
  10. salam yatt
    tureen nie kan species yg dah diancam kepupusan taw...kih kih kih..sbb semua dah dok umah yatt...tureen akak mmg x suburlah..hancus semua...hhuhuhuh..tgk kat blog yatt jerlah...happyyyyyyyyyyyyy

    ReplyDelete
  11. nice collection, saya blom terjerumus dlm mengumpul tureen, hehe..bleh guna time raya utk serve rendang gitu2..errr..

    ReplyDelete
  12. bro shariff..
    wsalam bro..iyer lahh kan..kalau ada bunga di badannya mesti lagi meletopsss..tapi jarang sungguh nak ada bunga kat badan kalau bentuk camnie..so far semua tureen saya bentuk cenggini takde bunga..apapun maintain cun kannn..hehe.. ;)

    ReplyDelete
  13. kak sue..
    wsalam laling..hehehe..nak satu yer..jom kita barter..akak kasi tureen AB akak..hahahahaha..tersedak kakakku cayang.. :D

    ReplyDelete
  14. zany..
    wsalam dikk..haah kann..kalau ke amcorp pun gitu..badan jer banyak..man kampar pun dapat badannya jer..maybe sebab senang pecah kan..sbb tu tutup dia yilekk..orang dolu2 kan buat basahan..kebarangkalian nak pecah sungguh tinggi..kalau pecah jer terus depa buang..orang dolu2 kan tak suka simpan barang pecah/sompek..sayang sayangg..kalau kita mesti simpan gak..hehehe.. ;)

    ReplyDelete
  15. cik mat..
    terima kasih yer atas komen anda..
    (hehehe..ayat skema rama..)

    ReplyDelete
  16. kak aina..
    yer lahh kan akak..meriah bunganya mcm 1 malaysia..hehe..almaklum ler..japan mali..depan kan suka kalerpul..hehe..kalau akak nak tureen..rajin tanya2 kat seller2 kita..insyaAllah ada hasilnya..camtu ler saya dulu.. ;)

    ReplyDelete
  17. kak azah..
    hehehe..menggeletar jugak tangan saya nak bayar some of my tureens..tapi ada yang saya dapat harga patut..untungnya masa saya kolek dulu tak ramai permintaan..so bekalan masih ada & harga masih boleh dirunding..sekarang taktau sebab dah lama tak beli..hehehe.. ;)

    ReplyDelete
  18. rina..
    wsalam rina..hahahaha..takde petua actually..tureen mostly saya dapat dari seller2 online..semua saya tanya & risik2..dengan seller mana yang saya tak tanya..hehehe..
    cuma kena rajin tanya update..kot2 depa boleh tolong carikan..jangan segan nak baik2 ngan seller2..insyaAllah ada rezeki..semuanya atas win-win situation..depa untung...kita pun untung dapat barang cantik & rare..sama jugak halnya dengan teko kotak..harap jawapan saya dapat membantu.. ;)

    ReplyDelete
  19. kak chemp..
    wsalam kak chemp..hahahhaha..pupus sebab dok rumah saya yer..saya terawal skit jer dalam usaha mengumpul depa2 nihh ka rumah saya..sekarang dah lama tak tambah yang baru..lagipun dah tak nampak batang hidung dah tureen yang cun2..tureen dah masuk kategori species terancam!!..hehe.. ;)

    ReplyDelete
  20. mamayana..
    thanks yana..betul ler tu..boleh hidang macam2 kan time raya nanti..baik jangan terjebak kolek tureen..dah terjebak susah nak stop..ekekeke.. ;)

    ReplyDelete
  21. januskiez..
    thanks for ur infos.. ;)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..