Monday 29 March 2010

~COUNTDOWN 2 DAYS~






salam isnin..




just nak remind uolss..lagi 2 hari yea...sebelum contest tamat..hehe..saja nak bagi uolss tensen2..kalau tensen tengok pic teddy bear comeyy tu..hilang jap tensen kan..hehe..

today n3 tureen biru plain pulak..dah fening tengok pics tureen bunga2 jer..apa nak buat..selagi contest tak habis..inilahh saja yang akan din3..jangan muntah darah sudahlahh yeaa..hehehe..

just nak buat perbandingan dari segi rupabentuk..kalau yang dah tau tu..buat2 tak nampak jer lahh ye..hehe..menurut kata pakar kita..saudara taj..terdapat pinggan mangkuk cawan teko lama japan yang merupakan imitasi dari keluaran england..supaya masyarakat malaya pada ketika itu..boleh memiliki set pinggan mangkuk yang sama kualiti & design pada harga yang lebih murah..nanti beliau akan huraikan lagi berkenaan hal ini..

seimbas nampak sama..
kanan:meakin
kiri :crown

cop mohor


tombol pada penutup..meakin kanan seolah2 sirip ikan..crown cam ape ye..telinga pun ada gak..hehehe..ada juga tureen meakin yang penutupnya mcam ring..



side handle


lastly..meakin berlekuk2 & berkeluk2 pada badan penutupnya begitu juga pada rim mangkuk..sementara crown straight & clean-cut..boleh nampak beza kan..



that's all for monday bluessss..
tata...







2 comments:

  1. salam kak...
    walaupun plain tp tureen ni tetap lawa kan...
    sedikit sebanyak dpt la jgk sy info dr n3 akak ni.,.thanks..

    ReplyDelete
  2. wsalam zany..
    mmg lawaa pada akak..sebab tu akak cuba kumpul setiap kaler..sunshine & sunflower jer belum akak dapat..belum ada rezeki..thanks ye zany for ur support..akak pun banyak infos yang belajar dari abang taj kita tu..hehe.. ;)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..