Monday 1 March 2010

~Alluring Three Roses~





salam isnin..


pejam celik..pejam celik dah masuk bulan mac..begitu cepat masa berlalu..so di bulan baru nie saya mulakan dengan koleksi roses yang diminati ramai..haritu dah tengok {blooming two roses}..kali nie kita cuci2 mata dengan koleksi alluring three roses pulak..

tengok tureen nie..macam double boiler kan..hehe..tureen bujur dari wan penang..tureen di bawahnya tanpa penutup pulak kebetulan jumpa di amcorp..sama pulak saiznya dengan tureen wan..saya satukan..jadilah seakan2 double boiler..



tureen bulat pun dari wan penang..



kedua2 tureenku yang pandang tak jemu..

untuk koleksi 3 rose nie saya masih belum bertemu tekonya..
yang banyaknya cuma cawan yang saya beli dari kak bonnie..
ada cawan ala kerabat & ada juga dari orang kebanyakan..hehehe..

inilah dia cawan kerabat tu..nape kerabat?..sebab bunganya meriah di dalam dan juga di luar..



tengok cawan tu..cun kannn...




ini pulak cawan yang menjalani catuan bunga..hehe..khas untuk orang kebanyakan..yang membezakannya tiada bunga di bahagian dalam cawan..cuma ada 4 ketui..


dari golongan kebanyakan pun cun gak kan..hehe..


last but not least..
seketui piring leper 9" dan 3 ketui mangkuk sambal pemberian ikhlas wan..thanks ye wan..moga2 bertambah rezeki wan..aminn..



that's all for 3 roses collection...


tata






8 comments:

  1. Memang meriahhh....macam hari raya gitu....hahaha..

    ReplyDelete
  2. salam yatt....wahhh ada pulak nama alluring 3 roses..wo tak tau..manyak jakun oo..haiyaa..mau kena masuk dalam list ni..bila mau pendek itu list..makin pjg ada...hehe..cantik2 tak puas pandang sis..syabas

    ReplyDelete
  3. Salam Yatt...memang mengancam...aduish...bilalah nak praktikkan azam tahun baru, nak slow membeli...makin laju ada...hehehe.. akak baru dapat tureen bulat seketui dari Taj bunga macam nih...

    ReplyDelete
  4. salam yatt,

    cantik 3 roses ni. akak pun suka tapi akak tak de cawannn...cawan yatt mengancam, teko pun tak de juga...kalau nak let go cawan, ingat kat ye..(pesan penaja..)

    ReplyDelete
  5. cik mat..
    yezzzzaaaa..memangg meriahhhh walaupun takde bondanya untuk persiapan hari raya..hehehe..mana ler nak carikk di bonda cun melecun nih.. ;)

    ReplyDelete
  6. kak azah..
    hehehe..saja2 bagi nama..sebab saya terpikat sungguh dengan bunga roses nie..menggiurkan..hehe..sebab tu letak alluring..tapi sayang seribu kali sayang..teko nie belum ketemu dongg...
    macam akak cakap..dolu2 list saya hanya nak cari kangkung..pastu makin panjang berjela idaman hati saya..slow2 dah potong list sebab dah berjumpa..alhamdulillah.. ;)

    ReplyDelete
  7. kak azzah..
    wsalam akak..sama ler kita..pantang nampak yang cantik2..mula ler gatai mendial..walaupun azam aritu nak slow hunting..makin galak hunting online..hehe
    apapun..syabasss ye sis..dapat gak tureen idaman hati tu..saya pun tupmang gembira bila tengok akak gumbira..chaiyok2!!..

    ReplyDelete
  8. kak gee..
    wsalam akak..cun kan 3 roses nie..cawan yg "kebanyakan" tu kan actually takde piringnya..saya pinjam yang "kerabat" punya piring..hehe..buat masa nie belum nak letgo..kalau saya jumpa lagi kat kak bonnie..saya belikan untuk akak ye..takpun akak tanya sendiri kat kak bonnie..maaf ye akak..

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..