Friday 19 February 2010

~Ada Apa Di Balik Tureen?~




salam jumaat..



maaf sebab agak lama tak tinggalkan jejak pada n3 kawan3..internet agak slow sehari dua nie..nak upload piccas n3 nie pun berejam..kalau internet dah ok nanti saya ziarah ye..

dulu kak nor & kak zura ada bertanya..apa isi dalam tureen saya..
jawapannyaa..teko bulat jugak!!!..hehehe..

blog saya bukan blog untuk masak2..so maybe sekali setahun baru saya buat n3 masak2..hehehe..blog nie khusus untuk pinggan mangkuk teko cawan..so isi dalam tureen kali nie saya masukkan teko bulat dari rona yang sama dan seragam..hehehe..


close-up teko bulat..

teko bulat nie dah lama saya dapat..dah lama sungguh dia menjandas..akhirnya dapat dapat berkawan dengan mak segala pinggan..iaitu tureen..hehehe..

tureen nie adalah tureen terbaru saya..baru dapat semalam..mesti dah tau kan dari siapa..tak lain tak bukan dari kak ajmah..selalunya kan roses jer..sekali sekala bunga pelik2 mengancam jiwa jua..hehe..


FORGET-ME-NOT FLOWER



(source: google search)


close-up bunga

pandangan atas


that's all for now..
tata..





12 comments:

  1. salam Yatt, baru tgk tureen kat umah ajmah..le ni kat umah yatt pulakk..zooommmm beralih tempt.. cantik tureen ni sebab lain dari biasa rosess..isi dalam tureen tu tak semestinya masakan yatt..kalau nak bubuh koleksi emas perak atau aksesori pun lawo juge ..betul tak..blog masak akak hanging sampai skg..sebab tu menempel kat satu nostalgia..masakan yg ditempel tu pun ada kenangan tersendiri...zura dah publish blog baru ..warisan puteri ada kat blog akak ...

    ReplyDelete
  2. yes..purple...warna kegemaran akak....mmg cantik... tahniah...

    ReplyDelete
  3. salam yatt,

    sweet juga kalernye. cantik dan padan ngan teko tu.

    ReplyDelete
  4. salam yatt....sweet kaler dia...sekali tgk mcm bunga hydrengea...cuma kuntum dia tk lebat...very rare jns ni kan?

    ReplyDelete
  5. yatt, its realy adorable.....bunga pattern nie payah nak dapat sbb kaler dia very sweet....orag dulu2 suka terang2....so yang ini pemilik asal dia mesti seorang yang "up to date".....n color2 mcm nie mmg dekat pada jiwa masyarakat jepun.....dah asal jepun...mesti la selit jugak budaya dia kan..!....luv the motif....

    ReplyDelete
  6. salam yatt.
    ish ish cantiknya bunga dgn kalernya..mana lah tau lps buat n3 ni ada rezeki jumpa cawan pula ya

    ReplyDelete
  7. kak nor..
    wsalam akak..hehehe..gurau2 jer tu akak..bab2 accessories tu insyaAllah saya usahakan..selalunya bab2 snap nie saya buat sepantas kilat..coz ada jer anak2 yang mengganggu..emas perak yang tak tahan tu..hehe..kalau hendak seribu daya kan..nanti saya cuba penuhi permintaan akak tu k.. ;)
    blog kak zura pun saya dh masukkan kat blog list..rajin betul kak zura buat blog khas tu..sungguh murni hasratnya..memartabatkan sejarah johor..tabikkk..tapi patut ler blog tulip kasih lama tak update..ekekeke..jawab kak zura jawabbb.. :D

    ReplyDelete
  8. kak azzah..
    thanks sis..kalau dah peberet..apaaalagi akak..rembatlah satu..hehehe.. ;)

    ReplyDelete
  9. kak gee..
    wsalam sis..hehe..sebab dah ada teko yang padan tu ler saya rembat tureen tu dari kak aj..terlambat sikit jer..akak dah rembat tureen pink yg atas tu..hehehe..jangan lupa buat n3 ye.. ;)

    ReplyDelete
  10. kak akmal..
    ye lahh kan akak..sikit2 macam bunga hydrangea kan..thanks sis for the info..for me rare ler jugak sebab sepanjang saya kolek..cuma ini sajer yang saya dapat..saya pun happy sangat dapat tureen kak aj tu.. ;)

    ReplyDelete
  11. taj..
    yesssshh..mmg adorable sebab motif dia payah nak dapat kan..mesti owner asal pun suka a bit different..suka terang2..bertambah lagi koleksi tureenku..
    btw..bila pulak taj nak sedekah tureen2 lama yang taknak?..saya sedia menerimanya..hehehe..sedekah with mahar le..dun worry.. ;)

    ReplyDelete
  12. kak aton..
    betul tu akak..cantik bunga & kaler dia..jarang kita nampak kan..aminnnn..moga masin mulut akak..hehehe..mesti lagi cun kalau dpat anak2 kandung dia... ;)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..