Thursday 14 October 2010

~Jom Intai Hasil Barter dari Sedenak~





السلام عليكم
salam khamis..



dah lama peram tureen ni..saya dapat masa berhari raya ke rumah cik mat di sedenak pada aidilfitri yang lepas..tureen ni adalah hasil barter saya dengan cik mat..ni adalah satu2nya koleksi dumex yang saya ada..belum terfikir nak kolek anak beranaknya yang lain..hehe..

disebabkan tureen berasal dari raja masak-memasak chef mat gebu DTS..so n3 pun wajib berkisar tentang makanan..tureen ni cukup besar..satu periuk 22cm tomyam boleh diisi ke dalamnya ..hehe..




rasa2nya sama saiz ngan tureen RA you!..kelasss..hehe..


tureen dumex ni plain jer..cop mohornya pun takde kat badan..cuma ada di montot..kak ca mesti tau ni koleksi dumex versi ke berapa..


sebab saya takde pinggan dumex..guna jer pinggan BK yang setia menemaniku..


pada yang belum lunch..jemput makan yer..



pada cik mat & binda sekeluarga..terima kasih atas layanan baik sewaktu ke sana..jangan taktau..we ollss candle light dinner tau masa tu..hehe..di lain masa kita bertemu lagi..insyaAllah..

sampai berjumpa lagi..

salam sayang..



4 comments:

  1. sedap tu!!!! hambooooooooo...sistem barter gitu...hehehe...

    ReplyDelete
  2. salam CT..
    tenkiu2..sistem barter ni sejak azali dok buat ngan geng2 antik..best wooo hasil2 barter..kadangkala dapat benda yang tak diduga.. ;-)

    ReplyDelete
  3. congrate yatt dpt barter dgn CMG..shariff pun tgh kumpul brg2 dumex..,ada yg beli di-pasar karat & dgn eis & sapa ya lupa..Harganya memang meletupss.

    ReplyDelete
  4. thanks bro shariff..kalau dikumpul banyak2 & display setempat mmg teramat cantekkk bro..saya takde space lagi untuk kolek dumex...walaupun kadang2 tengok hasil jualan eis ada yang berbaloi2..terpaksa kuppendamkan sahaja..nanti2 share ngan kitorang semua yer.. ;-)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..