Tuesday 16 February 2010

~JB Cherry Blossom Oval Tureen~




salam selasa..


seperti yang dijanjikan pada taj..hasil dari rembatan mr.goh..my second JB cherry blossom..baru jer n3 tureen coklat batik yang berbentuk gini..tak sangka begitu cepat terjumpa bentuk yang sama tapi bercorak sakura..saiznya lebih kecil dari batik coklat aritu..

alkisahnya..masa ke rumah mr.goh..sambil mata saya melilau2 tengok set2 marbeles mr.goh, saya ternampak tureen nie atas kabinet dapurnya..apaalagi terus tanya untuk dijual ke tak..hehe..rezeki menyebelahiku..mr.goh nak letgo tureen sakura yang begitu cantik sekali..hatiku dah melonjak2 kegembiraan tapi still cotrol ayu gitu..hehehe..katanya dah banyak yang telah dijual..alangkah bestnya kalau dah lama kenal mr.goh nie..mau kuborong kesemua tureen2nya..


pandangan hadapan..

pandangan atas..

cop mohor JB yang simple..
tiada nama motif & design..

zoom bunga..

mangkuk dalam pun berbunga..

dulu saya beli tureen sakura bulat dari otai..
PAREEK JB
boleh klik {DI SINI}..

kedua2 sakuraku..

that's all for now..
tata..







19 comments:

  1. salam hari selasa yatt...fulamak yatt...cantiknya..bentuknya cantik..bunganya..hmm..memang sudah sedia maklum akk pun gila sakura gak...cantikkkkkk..syabas..psst..kalau ada teko kotak sakura tlg rembat jugak ya...hehehe

    ReplyDelete
  2. salam yatt...
    Aghh malas nak komen tau, jeless nihh..ahaks, tapi mmg cunn leerr, adoiii tiba2 tekak ku rasa lebih parah kesakitannya!!!...

    ReplyDelete
  3. salam yatt,

    bentuknya agak lain dr biasa. cantik sekali.

    ReplyDelete
  4. keayuann tureen johnson bross mmg terserlah bukan pada motif tp juga pada seninya pemegang tudung dan pemegang mangkuk.....yatt kalau satu hari nanti bosan sudah dgn tureen.... biarlah saya memborongnya pulak mengisi lemari yang makin kosong...hukhukhuk....

    ReplyDelete
  5. salam yatt..
    kali nie k.chemp pon nak tgk jer sambil meleleh ayaq mata & mulut melopong...sape mr Goh tuh??nak serang gaklah umah nyer....hiihihiih

    ReplyDelete
  6. yatt...cantikkknyer...kena try tgk dlm ebay nie.....tapi sure mahal..tapi cantikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk....bunga2 sakura2 nye sgt meruntun jiwa intan....

    ReplyDelete
  7. erm..so far mcm tkder la at this moment BUt 2 3 hari lps i berjaya beli rosa pink meakin nnt dah sampai i let you know...coffee set ,platter n tureen tak bertutuo..sweet sgt..harga boleh tahan..but make offer reasonable price kot...sbb kategori antique(1920an-1930an...) dah kan meakin tu...

    ReplyDelete
  8. salaam yatt. drolling tengok tureen tuuu..body cantik..bunga lawaa..sungguh jelitaaa..menjeless dah nieeee :-)

    ReplyDelete
  9. Salam Yatt... mmg meletopsss.... cun sangat...bertuah badan kerana dapat memilikinya...

    ReplyDelete
  10. kak azah.
    hehehe..teko kotak sakura?..sebelum rembat untuk akak..mesti saya rembat satu dulu for myself..hehe..saya pun belum jumpe..rare giler tu kalau jumpe..mau jatuh tergolek..hehehe..tapi kan akak..rasanya sakura yang biasa kita tengok tu made in china..saya ada gak teko kotak yang terselit bunga sakura from japan..nanti saya free sya buat n3 ye..

    ReplyDelete
  11. cik mat..
    adehhh laa..jangan ler gitu..kita kena support geng2 antik sesama kita..kui3..tapi saya paham perasaan cikmat camne..sama bila cik mat dapat rembat tureen "double prosperity burger" tu..saya pun dapat merasainya..uhukss.. :(

    ReplyDelete
  12. kak gee..
    thanks sis..lawaa kan..takat nie saya dah ada 3 bentuk gini..maybe akak tak perasan..batik coklat yg n3 dulu pun bentuk camnie..dua2 keluaran JB.. ;)

    ReplyDelete
  13. taj..
    adussssss..tak mungkin taj..tak mungkin saya melepaskan tureen2 kesayanganku..same feelings if you want to letgo ur favourite england/japan set kan..gitu lah perasaannya..hehehe..
    bab keunikan tureen JB nie memang saya serahkan pada you..you lagi tau betapa cunnya tureen JB nie..almaklum ler..owner segala owner..hehehe..kecikkan donia.. ;)

    ReplyDelete
  14. kak chemp..
    mr goh tu saya kenal melalui mudah.com..dia pun collector antique gak..masa tu saya dok deal nak beli sumthing yg dia iklan kat mudah..so dia ajak datang rumah..nanti bila2 kita pi serang ye..
    jangan dok meleleh ayaq mata..ada rezeki terpijak..mesti jumpa gak satu kat amcorp..masa tu jangan kira apa dah..baik rembat sebelum ia diambil orang..ekekeke.. ;)

    ReplyDelete
  15. intan...
    lawaaaaa kan..cuba tengok2 kat ebay..mesti lagi mengancam..kadang2 nampak ada yang harganya sungguh berpatutan..nak kena rajin surf jer kan..moga2 intan akan dapat tureen sakura yang sama.. ;)

    ReplyDelete
  16. intan..
    wahhhhhhh..sampai ke sana intan dok cari meakin..hehe..jangan lupa tunjuk kat blog ye..teaset rosa yang tak sabar nak nengok tu..camne ek rupanya teko rosa yg intan dapat..dah n3 habaqq naa..takut terlepas..thanks intan.. ;)

    ReplyDelete
  17. kak salmi..
    yeshhh sis..masa mata saya terpandang sekilas tureen kat atas kabinet tu kan..saya dok berharap sangat dia letgo..sebab dari jauh dah terserlah kecantikannya..sib baik owner asal sudi nak letgo tureen yg marbeles nie kan..alhamdulillah..syukur sangat.. ;)

    ReplyDelete
  18. kak azzah..
    ye akak..alhamdulillah syukur sangat diberi peluang untuk jadi owner seterusnya..thanks to owner2 asal.. ;)

    ReplyDelete
  19. Yatt...kak pah ankara..i tak leh nak click la follow blog yatt..pasai nya..apakebenda la mozillafox tu...kang balik akak tanya anak akak...anyway..cantikkkk tureeen ni kann...

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..