Friday 17 July 2009

~Surprise Surprise!!!! Teal Colour Teapot~



Salam Semua di Pagi Sabtu..

Semalam setelah buat appointment ngan Kak Welly untuk ke rumahnya..akhirnya hajat saya berkesampaian..sebenarnya saya ada book this one small teal colour teapot from k.welly lepas saya tengok di Kedai Antik Mini milik akakku nie..

setelah habis urusan keje..lebih kurang pukul 3 petang..sampai ler saya ke rumah k.welly yang gorgeous nie..disambut dengan begitu ramah dan mesra oleh tuan rumah nie..tak berhenti3 bercakap..macam k.sue gak..hehe..sebaik sahaja masuk ke rumah k.welly nie..terpegun..terkesima dengan susun atur rumahnya..of course yang paling menarik perhatian..koleksi RA, RK, portmeirion, enamel, FM, tin dll..tak tersenarai sebab banyak sangat..hehe..

then saya tanya ler k.welly nie..mana teapot yang saya pesan tu..tahu apa jawab k.welly??? dah dijual orang...haaaaaaa..awal2 tu terkejut beruk gak ler..hehe...tapi k.welly cakap ler..bukan jodoh awak ler tu..so nak buat camner.. saya terima je ler..walaupun time tu agak sedih..huhu..untuk mengubat hati saya tu..dok jugak meninjau2 barang lain yang berkenan di hati..last2 jumpa ler oval bowl wild roses nie yang menarik perhatian mataku (pssstt cik mat..sama cam u punyer ler...hehe..)..masa tu baru jer k.welly basuh di dapurnya..puas dipujuk untuk k.welly jual kat saya..sebab k.welly nie tak nak jual..dia nak kasi free jer..malu dibuatnya..sebab cadangan asalnya nak datang membeli..tengok2 dapat barang free..tak tau nak describe my feelings at that time..hahaha...

at the same time..saya berkenalan jugak dengan this lovely fren of k.welly...k.emi saliza..very friendly & very talkative.. i really enjoy our chit chat yesterday...really nice knowing both of you...so selepas buat tour around the house..saya pun mintak diri awal sikit..kalau tak mahu berjam2 sembang ngan diorang nie..memikirkan MIL di rumah..kena le beransur awal sikit..

sebelum balik tu..dengan tak diduga..k.welly memberikan paper bag yang berisi bungkusan..kata k.welly..koleksi enemel..hadiah kepadaku since saya takde lagi seketui pun..hehe..dengan hati gumbiranya saya pun terimalah..pulanglah daku ke rumah dengan hati yang berbunga riang..enamel pun enamel ler..sapa yang tak suka hadiah..hehehe...

tapi nak tau kakak2 abang2 sekalian.......setelah dibuka.....sekali lagi terkejut beruk.....rupa2nya teko yang saya booked ngan k.welly tu tau bukan enamel seperti yang telah saya set dalam kepalaku nie...

wallawehhhhhhhhh...apalagi menjerit kesukaan ler dapat teko yang dipinang sebelum tu..rupa2nya..k.welly nie nak kasi SURPRISE!!!!!!! pandai yea akak nie nak surprise saya..sebab betul2 saya tak sangka sampai sebegini rupa k.welly nak surprisekan saya..siap dok discuss ngan k.shas warisan bonda lagi..ngetop betul plan diorang nie...

teal colour pumpkin teapot of the story
(from k.welly's pic)

why i named it teal?? coz because of the colour of teal bird (pics below)..teko nie agak rare sikit kaler dia..that's why in the first place i booked this teapot with k.welly..hehe..


once again...terima kasih tak terhingga buat k.welly sekeluarga di atas layanan yang begitu tip-top nie..dan juga kesudian akak membawa saya tour around your house...billion thanks also for un"sangka"able gifts yesterday...i really likeeeeee those gifts..mucha muchas graciassss...

p/s: sori sebab terlebih rajin buat karangan di pagi sabtu nie..layan jer ler..hehe..


SPECIAL NOTES:

sorry my dear frens... coz im quite busy lately..tak sempat nak bergeder2 kat blog kawan2 semua..apalagi nak buat n3 yang baru..actually for the past 2 months ago..i had a wonderful break-away because of the semester break..now im back to school mehhh..no more play-play....hahaha..so i have to concentrate more on my study..i hope uols will understand if once in a while i suddenly MIA k..




6 comments:

  1. Morning yatt..amboihh dpt surprise lagi...pstt mangkuk bujur tu cun kan (kalau ingat2..boleh makan hati tau...pos mesia ni betul2 make my blood go up stairs tauu...hot aku!!)...Teko tu mmg cute banget...

    ReplyDelete
  2. morning2 cik mat..nak buat camner..my lucky day!!hehe..tu lahh cik mat..nak mengubat hati nan lara..mata nie dok usha sana sini..nasib baik ternampak mangkuk nie ditelangkup kat dalam bakul yg betul2 baru dicuci..apalagi..terus dok tanya wang hantaran..hehe..teko tu cam teko labu kaler kuning beli ngan k.yon dulu..memang cute!!

    ReplyDelete
  3. panjang nyer cerita bole buat telenovela rasenya jom pasni kita pegi treasure hunting okies

    ReplyDelete
  4. aikk papa nie..cibuk ajer dia..time free skit nie..apa salahnya mengasah bakat terpendam nie..cepat skit balik..jom kita jalan2 cari al-karunssssssss... :-)

    ReplyDelete
  5. dapat free...mcm ni akak pun nak berkunjung ke rumah welly jugak..heheh

    ReplyDelete
  6. k.khaty..hehe..hanya insan terpilih jer dapat free..hahaha..gurau jer akak..jangan mare..pegi jangan tak pegi..saner sini merata ceruk suma cun, kemas dan teratur..koleksi dia pun tak jemu dipandang..

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..