Friday 17 December 2010

~Suka Duka Bunga Poppy~




السلام عليكم
salam jumaat..



bercerita dengan hobi PML..kadang kita bernasib baik mendapat apa yang kita inginkan dengan cepat..lagi bonus kita dapat dengan harga yang berbaloi2..kadang sebaliknya..kadang bila dah dapat, lain hal pula jadinya..semuanya ketentuan Allah..dan kita sebagai hambaNya harus redha..

dalam usaha saya mengumpul koleksi bunga poppy ni, ada juga rintangannya..


mula2 saya mendapat teko kotak dari cik tasha..saya ada 2 biji sebenarnya teko kotak ini..dek kebuasan hero2ku bermain bola..sudah selamat kembarnya..hehehehe..


kemudian saya membeli set bunga poppy ini secara online pada tahun lepas..dalam set tersebut ada teko bulat, sugar creamer dan beberapa set cawan..malangnya tidak terselamat dalam perjalanan..bukan rezekiku barangkali untuk menyedapkan hati..

yang sempat diselamatkan hanyalah 2 biji cawan cun ni..tekonya paling teruk cedera parah langsung tidak dapat dibaik pulih..



sugar creamer ini patah tangkainya..harus bijak mengambil angle yang sesuai..hehehe..


namun kutetap bersyukur..lalu kupadankan 2 biji cawan ini dengan teko kotak..


selepas apa yang terjadi membantutkan usahaku untuk terus menambah koleksi ini..tanpa tanpa diduga..beberapa bulan yang lepas saya terjumpa tureen bunga ini dijual di amcorp dengan harga yang berbaloi2..bayangkan cuma RM50 untuk harga sekarang..mana nak cari beb!..lalu kubeli bagi mengubat kekecewaanku yang lepas..hehehe..


sekian coretan suka dukaku bersama bunga poppy..


salam sayang,






12 comments:

  1. heipppp! bunga popi x leh simpan......nanti kena tangkap sbb leh jd candu....hikhik....mmg candu la yattt ketagih teruk ni......sapa di luar yg lum terjebak.....elak kan...sekali terjebak dgn pml terusss ketagihan bak bunga popi dan candu nya.....:)

    ReplyDelete
  2. hahahahhaha..betui nooo taj..tepat sekali apa yg u cakap..once terjebak..no turning back..ramai nanti kena syndrome pml addict..kikikiki..kalau u takmau simpan..meh sedekah suma bunga popi yg u ada..i relaaaa.. :D

    ReplyDelete
  3. salam yatt..
    cantiklah yatt set nii..akk tumpang tenguk tumpang suka dan tumpang gembira dgn segala koleksi yatt yang semuanya mantop2 belaka..
    yatt boleh buat gelery PML..hehe lepastu masukkan dlm kelender Acara Wajib Lawatan PML..mesti gempak nii

    ReplyDelete
  4. salam yatt..sememangnya cantik bunga poppy from japan nie..shariff suka tengok..congrate dpt tureen dgn harga yg cukup fleksibel..

    ReplyDelete
  5. memang la lawa si bunga poppy... suke hati memandang pepagi jumaat nih

    ReplyDelete
  6. lawanye kak bunga poppy ni klu disimpan byk2 setnye...bila baca coretan akak, mmg cukup tragis skali....cukup memahami ape yg si pengarang rasa....hehehee...apepun kene redha kan, gikmahnya, akak dah dpt tureen dgn harga yg cukup murah...

    ReplyDelete
  7. Yatt....cantik sesgt bunga poppy ni, teko, cwn, tureen semua cun2 belaka. Apa taknya sbb bunga popppy tu terang dan besar, tu yg menambahkan kecantikannya.Suka tengok. Akak penah jumpa teko bulat bunga poppy di satu kedai antik, tp oleh kerana dah cedera dan ketara sgt, tak jdlah nak rembat, tp bunga ni memang meletopss...Tahniah yatt, dpt kumpul sebyk ni.

    ReplyDelete
  8. wsalam kak aton..
    tkasih banyak2 kak aton atas cadangan & kata2 semangat..bagus cadangan akak tu..kalau diizinkan Allah & diberi rezeki yang lebih, insyaAllah nak jugak letakkan koleksi saya setempat..sesiapa peminat pml boleh jer datang cuci2 mata kan..buat masa sekarang belum boleh dilaksana..one fine day insyaAllah.. ;-)

    ReplyDelete
  9. wsalam bro shariff..
    betul tu bro..jika dapat harga yang kita rasakan berbaloi2..jangan teragak2 nak rembat..kihkih..

    ReplyDelete
  10. salam cikjah..
    thanks sbb sudi datang bertandang di sini..mai jengok lagi yer.. ;-)

    ReplyDelete
  11. salam zany..
    itu lah kan zany..setiap satu benda yang terjadi dah tersurat..kita tak dapat yg tu, Allah kurniakan rezeki ke lain..yang penting kita kena redha..isu pos kita dah lama bangkitkan dulu..sama2 kita amik pengajaran termasuk juga pada akak yang berjual beli pml ni..hehehe..

    ReplyDelete
  12. salam kak mas..
    yezzaa..tepat sekali..kalau disusun banyak2 baru terserlah warna & motifnya kan akak..kalau ada teko kotak tu dulu terkontang kanting, mmg tak nampak spesel sangat..kalau jumpa teasetnya mmg syiok ler, sbb dikategorikan rare jugak ni..jarang2 orang jual cawannya..apapun thanks yer kak mas sbb masuk komen sini.. ;-)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..