Monday 16 August 2010

~J&G Meakin Coffeepot ~




السلام عليكم

salam 6 Ramadhan...



dah tengahari di bulan puasa..mesti ada yang mengantuk & ada yang dah terkelepek..hehe..apakata kita segar2kan mata melihat keindahan teko lama..

teko kopi J&G Meakin saya rembat dari rakan antik seperjuangan jugak..kalau yang selalu dok round2 blog antik mesti tahu dari siapa kan..hehe..dalam banyak2 teko, teko nie yang paling tinggi..cuma ada seketui nie sahaja dalam simpanan..sebab tu saja saya gandingkan dengan cawan rosa sebagai peneman..kalau nak tengok platter & tureen motif yang sama boleh terjah blog MrsNor..nak cepat klik saja {di sini}..sama kannn??..



close-up motif..
motif bunga yang belum dapat dipastikan lagi..hehe..


salam satu trademark J&G Meakin..
seperti teko2 polos yang lain..tutupnya ala2 sirip ikan..di samping itu ada ciri tambahan iaitu lock di bahagian dalam seperti teko cinderella rosa..



cop mohor..



that's all folks!!..
tata..

salam sayang..




4 comments:

  1. Salam ditengahari Yatt...
    sekilas ikan di air sudah ku tahu jantan betinanya...sekilas teko ni sudah ku tahu pemilik asalnya..ahakss... cari lagi anakbini cucu cicitnye Yatt cariiiii...anggun gitukk...

    ReplyDelete
  2. salam ramadhan yatt....

    suker gaks ngan teko tu.... lawo banget!

    ReplyDelete
  3. salam kak aida..
    hehe..nak cari cucu cicitnya pun mesti dari sumber yang sama..dialahh satu2nya harapan negara..mustahil nak cari sendiri kann..apapun memang marbeles ler CP ni..mantopsss.. ;-)

    ReplyDelete
  4. salam ramadhan kak amy..
    lawaaa kann teko lama ni..sungguhpun lama still anggun gitu.. ;-)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..