Sunday 8 August 2010

~Pasukan Baju Merah Menggempur Shah Alam~





السلام عليكم



edisi terjah rumah blogger lagi..kali nie ke rumah Kak Azzah @ Nostalgia Zaman Berzaman di Shah Alam pulak..kebetulan minggu tu ada family day Menara Optometry bertempat di Intekma Resort Shah Alam..kebiasaanya jarang saya nak sampai ke area2 sana..oleh yang demikian saya mengambil kesempatan untuk berkunjung ke rumah kak azzah untuk menghulurkan hadiah yang dimenangi oleh kak azzah..untuk pengetahuan semua kak azzah memenangi hadiah tempat pertama tureen contest kategori colonial..boleh klik {di sini}..kak azzah pun dah membuat n3 hadiah tureen yang dimenanginya..boleh baca {di sini}..

tak susah mencari rumah kak azzah..lagi2 pulak amat dekat ngan intekma..seperti yang lain2..dah tersurat gamaknya, masa sampai ke rumahnya hujan agak lebat..hehe..sampai kena berpayung untuk masuk ke halaman rumahnya..

banyak sungguh hidangan yang dijamu oleh tuan rumah..kak azzah hidangkan nasi bersama lauk kampung eg asam pedas dll..di samping tu mee rebus..tak termakan ke semuanya..lupa pulak nak snap..yang ada cuma pic anak2ku mengelilingi carrot cake..sedap kek ni..
masa tengah makan nasi..si kecik fariq siap chop chop kek tu sampai separuh hancur..aduuhaiiii anakku sayang..maaf yer kak azzah..


setelah selesai menjamu selera, aktiviti wajib..meninjau2 koleksi kak azzah..

hero2 kak azzah dan juga gramaphone antik kesayangannya..


antara set2 yang di dipamerkan di ruang tamu/makan..








pic kenangan di depan rumah kak azzah sebagai tanda saya pernah sampai ke sana..hehe..masa time nak balik hujan dah berhenti..tapi sepanjang hari tu hujan renyai2 sampai ke petang..aktiviti family day menara pun terbatas..hanya ada in-door games..


buat kak azzah..terima kasih tak terhingga atas layanan baik & juga hidangan makan tengahari..tak lupa sempat jugak merembat set kak azzah untuk kenangan untuk diri sendiri yang akan saya kongsikan kemudian..

salam sayang..




2 comments:

  1. salam yatt
    bila baca tentera baju merah tuh..ingat tragedi bangkok..huuhuhuhu...bestnya.jumpa kak azah8 kat rumahnya..tgk koleksi kak azah..mmg malatoppppppppp..gulp gulp..wet roses tuh...

    ReplyDelete
  2. wsalam kak chemp..
    hahahahha..memang pun..lebih kurang ler tu..ni anak2 baju merah yang menggempur rumah kak azzah..hatta ikan kak azzah pun tak senang tengok kebuasan anak2ku..wakakakka..
    wet roses kak azzah tu mmg meletopsssss..siap ngan cawan2nya kan..adehhh jelesss I tau..kikiki..
    nanti saya masuk komen n3 akak yer..dia pun dah dapat wet roses tu..rezeki rezekiiiiii.. ;-)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..