Sunday 15 August 2010

~Blue Geometry Set~




السلام عليكم

bertemu lagi..


kali ni saya nak merehatkan pandangan seketika dari bunga2an..kita tengok pulak set geometri biru laut yang saya beli dari kak zaitun ML hasil pertolongan adik ezany..terima kasih buat kalian..tak lupa juga buat insan yang banyak membantuku saudara taj..

saya pernah bercerita mengenai set ini dalam n3 yang lepas di mana set bentuk begini digunakan dalam filem madu tiga..boleh klik {di sini} untuk membaca n3 madu tiga..

coffeepot..


creamer jug..


sugar bowl tanpa penutup..



set trio 5 set..iaitu 5 set cawan piring & 5 piring kuih.
teringat kata2 saudara taj dahulu..hasil pemerhatiannya, ada sesetengah set dari japan yang asal2 hanya diperbuat untuk hidangan 5 orang..namun tak dapat dipastikan kenapa mesti untuk 5 bukan 6..sesape ada jawapannya?..


seperti biasa cop mohornya..


SPECIAL NOTE:
saya juga mengambil kesempatan menjawab pertanyaan kak tun pada ezany..kak tun tertanya2 kenapa saya tak penah singgah ke gerainya di memory lane (ML)..hehe..buat pengetahuan akak..saya pun belum penah sampai ke ML..belum ada rezeki & timing selalu tak kena kalau saya balik kampung..insyaAllah jika diizinkanNya dan cik abang.. ada kelapangan saya pasti akan singgah bertemu akak di sana..hehehe..




jumpa lagi di lain waktu..
tata..

salam sayang..



3 comments:

  1. salam yatt, selamat menyediakan juadah berbuka.....dalam masyarakat jepun, mereka mempercayai 5 unsur alam semesta iaitu tanah, api, air, udara dan logam. jd kalau di kaji secara mendalam masyarakat jepun tradisional terikat dengan asas 5 unsur semesta, ini jelas kelihaan pada set minuman teh jepun.

    ReplyDelete
  2. salam kak yatt....
    baru ada kesempatan melawat ke sini...bz yg teramat sgt.....set geometri ni bila dipandang berkali2 mmg cntik lah kak....untuk akak rembat dr kak tun..heheh...ape lah sgt pertolongan sy kat akak berbanding akak yg byk bentu sy dlm dunia pinggan mgkuk antik ni...hehehe... selamat berpuasa!!

    ReplyDelete
  3. sori kak, byk sgt typing error kat komen atas tu..dah pening agaknye sy ni...hahaha....
    correction :
    untuk - untung
    bentu - bantu

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..