Thursday 11 March 2010

~Blossoming Cherry Blossom~






salam khamis..



selain roses, sakura pun adalah antara yang terbanyak berbunga di teratakku..dulu saya penah citer hasil hunting sakura di apekss yang membuahkan hasil..boleh klik { di sini}..

set yang saya jumpa di apekss nie ada 1 coffeepot, 1 sugar tanpa tutupnya, 1 creamer & 6 ketui cawan & 5 ketui piring..CP, creamer & cawan jenis kuat menyiku..



tak lama kemudian..sewaktu saya berkunjung ke booth kak bonnie amcorp..beliau menunjukkan koleksi sakuranya yang dulu beliau beli di singapura melalui telefon bimbitnya..katanya tiba masanya untuk saya pulak menyimpan set sakura yang sangat beliau sayang..hehehe..saya seperti biasa..dah mengantuk disorongkan bantal..saya terus setuju tanpa banyak bicara..sebab saya ada cofeepot dan lain2 yang sama bunga sakuranya seperti di atas..





sakura ni seperti yang dah saya perincikan dulu..bunganya agak kembang jika dibandingkan dengan sakura yang biasa..

coffeepot yang cilik


beza kan dengan CP sakura apekss disebelahnya..


cawannya nipis seperti eggshell..
cukup 6 set


sugarpot


creamer jug



that's all for now..
tata..






8 comments:

  1. Salam...
    blooming sakura...lain skit dr sakura yg biasa kita tgk, kuncup skit bunganya, this one lg cantik. I've been to amcorp sometime last yr & ada jumpa Bonnie & bought sthg from her..she's a nice lady :-)

    ReplyDelete
  2. ye betul tu...sakura ni mmg lain dr yg lain..x mcm sakura yg biasa kita lihat...apepun mmg bertuah badan milikinya...syabas akak...

    ReplyDelete
  3. salam yatt..sakura idaman lagi..tak nak balik la nak tenung sakura ni satu2..bolehkan yatt..

    ReplyDelete
  4. kak ita..
    wsalam akak..betul tu akak..lain skit kann..hehehe..kalau sy dua2 cantekk..sebab koleksi awal sy dulu dapat cawan sakura mulut lebar..tu yang saya sayang sangat sakura yg biasa tu..
    kak bonnie memang baik..dia yg paling banyak tolong saya tambah koleksi saya..
    kalau akak nak tau kan..masa akak ke sana..saya pun pegi ke sana jugak tau..masa saya ke booth kak bonnie..kak bonnie kata baru jer akak pegi masa saya sampai ke booth kak bonnie..so saya ngan kak bonnie siap2 berlegar di LG floor tu cari akak..maybe time tu akak dah jalan2 ke atas..takde rezeki nak terjumpa akak kan..insyaAllah..satu hari nanti.. ;)

    ReplyDelete
  5. zany..
    hehehe..betul kan dikk..set tu saiz dia comeyyy jer..lagi kecik dari kini sakura yamg akak ada..tu yang akak setuju nak beli masa awal2 kak bonnie tunjuk tu.. ;)

    ReplyDelete
  6. kak azah..
    wsalam akak..bolehh akak..dok lama2 pun takpe..takde sape nak halang..free for public..hehehe..
    sakura nie ada satu set jer..kalau ada lagi..mesti saya ingat sangat kat akak..pecinta sakura..hehe.. ;)

    ReplyDelete
  7. Salam...
    ye ke Yatt...kak lama jg pusing2 kat bwh tu...ada benda berkenan kat booth sebelah Bonnie, owner dia minah salleh..lama sgt tunggu dia balik dr minum, sekali pula tu taknak bagi discount langsung hehehe...nx time nak pegi amcorp lg, tak puas hari tu, kelam kabut skit sbb byk benda lg nak beli, the next day dah nak fly to kuching pula.

    ReplyDelete
  8. kak ita..
    wsalam..hehe..takde rezeki nak jumpa kot akak..lepas akak pegi kan..kak bonnie cepat2 suh saya cari akak..sampaikan kak bonnie tinggalkan booth sama2 cari akak..hehe..ingat lagi ayat kak bonnie masa refer akak..she's very fine lady..hehe..feature akak sungguh cantik..saya pun cakap kat kak bonnie..saya pun belum penah jumpa akak..setakat saya hai2 kat blog jer..hehe..
    lepas tu saya tak cari akak kat floor atas sebab saya bawak 3 hero time tu..memang kelam kabut jugak..sorry ye akak..next time kalau akak turun KL lagi..insyaAllah kita jumpa ye..lebih2 lagi kalau akak ke amcorp.. ;)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..