Friday 23 July 2010

~Mixed Feelings~




السلام عليكم

salam jumaat..




bertemu lagi kita..actually malas sungguh nak update..banyak n3 tertangguh..nak start enjin punyalah liat..so masuk gear satu dulu..kita mulakan dengan set Johnson Bros Old Chelsea..



sebenarnya set nie adalah hasil barter dengan sorang rakan blogger antik..demi mendapatkan set JB nie, saya harus melepaskan antara set kesayangan saya..yang mana satu biarlah rahsia..hehehe..set yang tak cukup lengkap yang saya miliki sebelum ini betul2 diperlukan oleh rakan saya yang sorang nie untuk melengkapkan set yang beliau cari selama ini..beliau ada kaum kerabatnya yang lain & lebih memerlukan kehadiran set saya tu..demi tak menghampakannya..saya lepaskan..moga set itu tenang di sana di bawah jagaan tuan barunya..

jarang sekali saya setuju berbarter sekiranya saya hanya ada satu dalam simpanan..nie kes yang pertama..namun yang demikian..saya redha & bersyukur set itu akan dijaga dengan penuh kasih sayang oleh tuan baru yang mahu dirahsiakan identitinya..bak kata orang..you win some, you lose some..jadi set JB cantik lagi rare nie yang sekarang menghuni rumahku yang serba kekurangan..sebab tu bila memandang set nie..ada semacam perasan bercampur baur..gembira melihatnya tetapi pada masa yang sama sedih mengenangkan set lama saya yang sudah selamat berhijrah di sana..jaga baik2 yer wahai sahabatku.. ;-)

dulu saya ada set yang lebih kurang sama..boleh klik {di sini}..


untuk hasil barter kali nie..hanya ada satu coffeepot & 2 set cawan..

coffeepot yang menawan..


penutup teko..
tiga tompok motif bunga yang berlainan warna..


close-up motif..



set cawan..
cuma ada 2 set..


si cilik yang tak jemu2 mengganggu sesi shooting..hehe..


akhir kalam..terima kasih buat sahabatku yang sudi berbarter..ada rezeki kita berbesan lagi..hehehe..

sekian..
jumpa lagi di lain waktu..

salam sayang..





8 comments:

  1. salam yatt
    wow..nampaknya si cilik pon dah join hobi mak dia..oklah tuh..mana tumpahnya kuah...kalu x ke nasi kan??hhhhihhi

    ReplyDelete
  2. wsalam kak chemp..
    tu harusssssss....kalau tak mana pewarisnya donggg..hihihi..tapi antara 3 heroes tu..mmg si cilik ni paling suka..almaklum ler bukak2 mata dah bergelumang dengan pinggan mangkuk..kikiki.. ;-)

    ReplyDelete
  3. salam ziarah yatt,
    meriahnya koleksi si JB ni....,dlm hidup ni kdg2 kita terpaksa memilih satu antara duakan...hehehe

    ReplyDelete
  4. salam kak rohas..
    betul cakap akak tu..kadang2 kita tersepit jugak antara di sana & juga di sini..dua2 kita suka..dua2 kita sayang..tapi terpaksa melepaskan salah satu ler kan..takleh tamak..kikiki..insyaAllah kalau ada rezeki saya jumpa lagi yang sama..aminn.. ;-)

    ReplyDelete
  5. Salam Yatt..

    Cun melecun..gojes nya bunga dia..so kalerful, meriah gitu..i likee..

    ReplyDelete
  6. Salam Yatt,

    betui tu k Rafidah mmg cun gojes saya mmg suka benar kalau color sweet2 mcm ni corak bunganya pn simple tapi padat dan tersusun cantik . Cuci mata ni sbb akak x pernah tgk lagi set JB teko cam ni

    ReplyDelete
  7. wsalam kak rafidah..
    yer kann..bunga dia meriah..semua yang meriah i likeeeee too..hihi.. ;-)

    ReplyDelete
  8. wsalam kak nannie..
    memang gojess kan sebab coffeepot tu tinggi lampai & badan dia beralur..saya ada 2 set tu jer yang bentuk gini..yg teapot JB..nanti2 saya share..designnya sama dengan set ni tapi lagi montokss..hihi..saya pun mcm akak..yang saya takde saya cuci2 mata di blog kengkawan lain termasuk akak..jadilah kann.. ;-)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..