Friday 28 May 2010

~Penyambung Warisan Johor~




salam jumaat penghulu hari..




nak share lagi, pertemuan manis dengan salah seorang kakak kesayangan yang kukenali sejak menjadi blogger..amat suka tulisan dan juga coretan kak zura..disebabkan kecintaannya yang mendalam dalam sejarah dan juga masakan tradisi johor, maka tak keterlaluan jika saya katakan beliau boleh menjadi penyambung warisan johor dalam dunia blogging..moga usaha murni kak zura diteruskan untuk tatapan generasi yang akan datang..

setakat nie, kak zura dah ada 4 blog, boleh tengok koleksi turun temurun, gaya masakan & juga penulisan mengenai sejarah johor..saya mengenali kak zura sejak beliau di blog yang awal2 iaitu tulip kasih..

Tulip Kasih
Warisan Iskandar Puteri
Gallery Warisan
Resepi Kasih Sayang

saya berdating dengan kak zura di McD kluang masa balik kampung tempohari..rasanya nie adalah pertemuan ke4..baru kali nie dapat berbual dalam suasana yang tenang..sebelum nie asyik kelam kabut jer..sebab berjanji di kedai apekss..hehehe..mula2 janji nak ke kluang railway station pekena roti bakar ke apa yang patut..tapi public holiday..tutup le pulak..

so kali nie saya abadikan kenangan bersama kak zuraku cayang...


kesian ngan si adzym & anne..
lapar kemain tunggu saya anak beranak sampai dari KL..



inilah kak zura yang comeyy..


abang ajep & abang zul..


ole2 dari kak zura..suka sangat!!...
bekas telur bunga bakul pink & piring belang biru..
(psstt...telur bawak keluar dari peti ais..berpeluh2 depa posing..hehehe...)




boleh jugak tengok hasil2 barter kitorang yang lepas..
klik {DI SINI}..

terima kasih tak terhingga buat abang zul sebab belanja makan
& juga ole2 dari kak zura..


that's all for now..
tata..




10 comments:

  1. salam yatt,
    bestnya dating dengan zura... k shima suka sangat blog masakan zura tu...rajin sesangat...dan memang pandai betul masak + pakai pinggan lama lagi... memang cute zura ni kan... ;)

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum zura,

    wah posing dengan pejuang warisan johor ..akk sokong apa yg yatt tulis...zura ni seorang pencinta dan anak jati Johor yang sejati..bukan senang nak buat apa yg dia buat untuk Johor dalam dunia blogging...semoga usaha zura berterusan . Kalau akk lah pembesar Johor dah lama akk bagi zura ni PJK Johor....

    ReplyDelete
  3. Salam...
    Hi Yatt...how r u? selamat kembali berblog :)...

    ReplyDelete
  4. salam yatt....

    lama x singgah sini.... harap yatt sihat selalu... syoknyer dpt dating bagai.... hehehe

    ReplyDelete
  5. kak shima..
    wsalam ks..mmg kak zura cute..setuju sangat apa yang akak tulis..saya pun suka sangat skodeng blog kak zura..sungguh rajin..rasanya saya pun tak mampu nak punggah keluar masuk set2 untuk dihidangkan..owhhh..tak sanggup..mmg saya tabik ngan kak zura..kalau masak pun..sungguh tradisional..cayalahh kak zura!!..

    ReplyDelete
  6. kak nor..
    betul tu akak..saya tak penah tengok orang serajin kak zura..ditambah lagi dengan usaha dia memartabatkan warisan johor mmg patut dibanggakan..moga kak zura terus berkarya & berkongsi2 ilmu2..saya menantu johor pun suka tengok resepi2 asli kak zura..blog antik takyah cakap ler..marbeles!!..

    ReplyDelete
  7. kak ita..
    wsalam kak ita..thanks sbb bertanya khabar..saya sihat akak..akak pun dah lama tak update something to share..hehe..dengarnya akak aktif kat blog meow2..hehe..sy pun dah jengok ke situ..as a silent reader..hehehe..

    ReplyDelete
  8. kak amy..
    wsalam sis..mmmg seronok tu akak..sebab selama nie asyik dok say hi2 jer..then kali nie boleh duduk borak2..dah lama kitorang plan..nak ke rumah kak zura pun belum kesampaian..huhu

    ReplyDelete
  9. salam yatt


    ya allah..... terima kasih yatt kerana mengabadikan pertemuan kita dulu tuh di sini dan naik segan pulak akak rasanya. Akak ni insan biasa serba kekurangan yg masih lagi mencari dan mengali segala ilmu yg dh lama dilupakan oleh genarasi kini. Apapun mudah2an apa yg akak buat ini dapat menggemilangkan khazanah Johor. kepada yatt menantu org Johor.....kena byk belajar tentang masakan Johor utk mengikat perut cik abang sayang..hahahhah... dan menjadi menantu org Johor yg tip top gitu...hahahhaha.. apapun yatt telah menjadi isteri dan menantu org Johor yg paling tip topkan......

    ReplyDelete
  10. kak zura..
    kenangan manis kena lah diabadikan..lagi2 pulak dengan akak kesayangan..hehe..saya pun nak ucap banyak2 terima kasih kerana akak banyak sangat tolong saya..
    apa yang terjadi pada blog warisan puteri amatlah saya kesalkan..moga akak banyak2 bersabar yer..setiap dugaan tu adaa hikmahnya kan..moga akak terus dengan perjuangan akak membudayakan warisan johor..aminn..
    masakan johor..walaupun bukan pro sangat..boleh lahh..masih dlm proses pembelajaran..kalau ada apa2 masalah mesti saya rujuk kat akak kan..
    take care yer sis..mmuuahh!!

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..