Sunday 18 April 2010

~Treasures from Negeri di Bawah Bayu~






salam hujung minggu..



n3 kali nie saya tujukan khas buat kak ryana @ My Little House..

dah lama nak buat n3 nie..asyik tertangguh ajer..nak tau sebabnya??...cuba tengok kotak2 di bawah nie..sayangkan nak keluarkan..sebab dah tersimpan elok dalam kotak2 asalnya..sementelah pulak takde ruang/rumah khas untuk menempatkan coffeeset yang begitu cun melecun nie..betul2 ala anak dara nan ayu..sweeeeeeeeett!!

sebenarnya bukan tak suka..jauh sekali tak menghargai hasil barter saya dengan kak ryana..tapi disebabkan alasan yang saya jelaskan di atas, membuatkan terbantut ajer nak snap coffeeset nie..bila ditengok hasil barter kitorang yang banyak nie, macam tak percaya rasanya semua barang titipan kak ryana selamat semuanya..almaklumlah..kalau tengok kotak yang dipos cuak jugak awal2 tu..hehe..packing kak ryana meletopsss!!..



jom kita tengok isi dalamnya..
set nie datang cukup lengkap..untuk hidangan 6 orang..

coffeepot straight cut..


set trio 6 set


cake plate



sugar creamer set


tiffin enamel berbunga cun nie juga adalah hasil barter kitorang..ntah nape..suka rasanya nak kolek tiffin..nampak cantekk ajer di mataku..cik abang dah berdehemm panjaaaaang..hahahaha..


pelita nie pulak adalah hadiah yang telah kumenangi selepas mencuba nasib dalam peraduan yang kak ryana anjurkan..iaitu peraduan teka perbezaan set buluh yang kak ryana miliki..actually saya saja2 suka teka ajer..tapi rupa2nya ramalanku benar belaka..hehe..oleh yang demikian, kak ryana dengan seikhlas hati menghulurkan hadiah pelita yang sememangnya saya belum ada..alhamdulillah syukur..

2 ketui pelita merah cilik..


seketui pelita jernih yang tinggi yang bermotifkan burung..


pelita jernih yang anggun nie saya rembat dari Anum Cottage..
psstttt!..kak welly & aris pun ada pelita cun nie kan..hehe..


that's all for today..nak kemas balik setku yang comeyy nie kembali ke kotak asal..dok diam2 dulu ye dalam tu..insyaAllah kalau saya jumpa lemari yang sesuai. akanku berikan tempat yang selesa..hehe..

buat kak ryana..thanks banyak2 ye atas kesudian akak untuk barter ngan saya & juga hadiah2 yang dititipkan..mintak maaf jugak sebab dah lama saya peram hasil barter kita..hehe..halalkan apa yang terkurang atau terlebih..ada rezeki lagi kita barter ye..

kalau kawan2 nak beli barang2 lama pada harga yang berpatutan..sila lawati blogshop kak ryana @ My Little Shoppe..


salam sayang






4 comments:

  1. Salam Yatt
    Kelly pun ada satu set macam tu...beli pun dari Kak Ryana. Memang cantik set tu kan, puas hati lah bila terima barang tu...

    ReplyDelete
  2. wsalam kelly..
    wahhhhh..best kann kelly dapat set cun nie..nape kelly belum buat n3..hehe..mmg cantekk sekali..kalau beli memang berbaloi2 dengan harga yang kak ryana letak kan.. ;)

    ReplyDelete
  3. salam yatt..
    tuh diaaa..skali kuar..abis species kaum krabatnya...complete..hhiihihhi..cun nya...

    ReplyDelete
  4. wsalam kak chemp..
    hehe..tu lahh pasalnya..kauam krabat banyak sangat..tu yang lambat buat n3..now dah lega rasanya sebab dah bertangguh lama..hehe..sorry & thanks kak ryana.. ;)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..