Saturday 31 October 2009

~Koleksi Dayang Senandung~



salam pagi sabtu...




sebelum mengulas dengan panjang lebar mengenai koleksi ros hitam sekuntum..saya memohon sejutaan kemaafan kerana sering membuatkan anda tertanya2 dengan hobi gila saya.. soalan lazim tentunya di mana saya dapat & di mana saya simpan.hehehe..apa yang boleh saya katakan di sini..saya mempunyai minat sangat mendalam dalam mempelbagaikan koleksi pinggan lama nie..obviously as uols can see..my obsession more into teaset..so sekiranya saya ada terjumpa piece yang belum saya ada..pastinya saya rembat..itulah sebab utama saya create blog nie dengan harapan kita boleh berkongsi pengetahuan & "tempat2" yang menarik yang boleh kita kunjungi selain daripada beli online..bukan niat untuk menjejaskan periuk nasi sesiapa & jauh sekali untuk bermegah..sekadar berkongsi rupa bentuk teko lama yang mungkin satu hari nanti cuma tinggal kenangan & sejarah...


untuk koleksi ros hitam sekuntum/setangkai saya ada 6 teko yang pelbagai bentuk..dan sekali lagi saya minta maaf kerana saya cuma ada serba satu bagi setiap design..takde lebih..so koleksi nie memang tak termasuk dalam list saya untuk dibarter..hehehe...

yang nie kalernya agak terang..saya ada 1 aladin & 1 bulat biasa..dua2 saya beli dari kedai antik..




yang nie pulak agak pudar dengan kombinasi kaler hitam dan sedikit kehijauan pada bunga ros..coffee pot kiri dari kak khaty & aladin segitiga kanan dari kedai apek di tanjung karang..



sepertimana saya tunjukkan dahulu..beli dari cik tasha..


lastly, aladin yang agak special sebab ada bunga pada penutupnya..juga beli di kedai antik..


untuk koleksi cawan..saya cuma ada serba 6..pun takde lebih..
mulut lebar dari apek taiping & A shape dari kak ajmah..


so pada kawan2 yang ingin tau dengan lebih mendalam boleh email saya..saya tak jual semua koleksi saya dan i try my best to give the infos for those who are really interested..

that's all for today..
ceria2kan harimu sebab hari nie sabtu..yeeehaaa!!..
tata..



6 comments:

  1. Salam pagi yatt.
    Mak aii cantiknya si hitam manis ni..akak cuma ada tiga ketul berlainan bentuk..tu yang tinggi lampai berkenan akak.

    ReplyDelete
  2. salam kak aton..
    semua cantik2 akak..kalau tak cantik masakan hatiku terpaut..hehe..akak minat yg tinggi lampai yer..insyaAllah bertemu jodohnya..kena banyak2 bersabar..nanti2 mesti jumpa.. ;)

    ReplyDelete
  3. slm Yatt, ya ampun banyaknya koleksi roses yatt ni...kalau yatt nak lego boleh aje kat akak satu set ni..mmg tak de set ni lagi hanya cawan2 rose kecil mcm piring yg yatt belikan tuk akak tu..teruskan berblog yatt, akak rase x sepatutnya sesapa pun rase tergugat, kita sebenarnya yang tergugat sbb budget utk hobi ni makin meninggi hehehe

    ReplyDelete
  4. salam yatt..WOWWW!!!!....dah lah teko rose hitam sekuntum tu, haram seketui pun saya belum ada, terpandang pulak teko "ratu rose hitam" pulak..ishh kecurrr tauu.....teringin teko tu dulu ada kat blog nasir...lama kan nasir tu menyepi diri, sure ada projek megaa...

    ReplyDelete
  5. wsalam kak nor..
    hehe..this one takde yg nak letgo ler akak..suma serba satu..cuba tengok blog kak khaty..dia ada jual coffee pot bunga hitam nie..baik akak order cepat2..hehehe..
    pasal budget tergugat tu tak boleh dipertikaikan lagi termasuk saya..hehe..sendiri mau ingat..kalau tak hujung bulan makan pinggan lama jer jawabnya..hahaha.. ;)

    ReplyDelete
  6. wsalam cik mat..
    tu lahh cik mat lawakan ratu ros itam nie..memang setaraf dengan mak cawan maharani kot kalau dia wujud...nassir projek juta2 yang lain pulak..projek jongkong emas..hehe..informer otai kak fuziah yang bilang.. ;)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..