Monday, 3 October 2011

~Cinta Pantai Merdeka~




السلام عليكم
salam isnin



pantai merdeka kujejaki lagi setelah bertahun lamanya ditinggalkan..masih teringat pantai merdeka antara lokasi pilihan berkelah selain di batu feringghi..memang boleh dikatakan dulu masa saya kecik2, kerap juga kami berkelah..kadangkala sepanjang hari menghabiskan masa di pantai..memang seronok!..dan tak lupa ayah sentias standby jala di dalam kereta..pemancing ikan ler katakan..hehe..





banyak juga perubahan..lebih teratur dan bersih berbanding dahulu..
tenang dan damai mendengar desiran ombak di pantai..



tetiba teringat lagu ni..

Kuukir namamu
Di awang Gunung Jerai
Disaksikan laut daun nyiur melambai
Jauh pandangan permai
Disitu tanjung dawai terkenang peristiwa
Cinta kita terurai

Oh! indahnya... peristiwa...
Cinta kita di Pantai Merdeka...

gunung di belakang itulah gunung jerai dan tanjung dawai..
boleh menaiki bot ke seberang sana..





tak lupa mengabadikan kenangan tokwan bersama cucunya..







sampai bertemu lagi..

salam sayang,





6 comments:

  1. Salam Yatt, seronok tengok Yatt dah kembali bersiaran hehe..rinduuuuu leeeee...

    ReplyDelete
  2. bestkan dapat lepak tepi pantai..

    ReplyDelete
  3. As salam Yatt.
    1st time komen ;)
    Tak pernah sampai sini heheh..
    Suka koleksi kat sini tapi cam tak mampu je nak miliki hik3

    ReplyDelete
  4. wsalam kak aida..
    yuhuuuu darling..bersiaran jika berkesempatan..yang pastinya pml for sale tetap diintai2..kihkih..

    ReplyDelete
  5. yesss farmys..
    mmg best sangat..lagi2 saya dibesarkan ditepian pantai bagan ajam..hehe..
    btw salam kenal ;-)

    ReplyDelete
  6. oh oeya..
    salam kenal jua..thanks singgah..kt sini banyak brg2 lama esp pinggan mangkuk..kalau cari sendiri di apekss still boleh dpt harga berbaloi2..syaratnya kena rajin hunting ;-)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..