Monday 21 March 2011

~Pareek Johnson Bros Coffeeset~





السلام عليكم

salam isnin..


selalunya balik dah nak gelap..hari ni balik awal sikit..so sempatlah snap apa yang patut..dah lama jugak tak buat n3 PML kan..arini melepaskan rindu posing PMLku yang tersayang..

set 1950s Pareek JB ni cuma ada satu coffeepot, sugar creamer dan 4 set cawan..dari mana saya dapat set ni?..dari nora barangUK..dulu saya selalu beli dari ebay melalui nora..harganya memang berpatutan jika dibandingkan dengan harga di pasaran kita sekarang..

designnya klasik kan.
.


cawan ciliknya..



open sugar bowl & creamer jug..



coffeepot..




seperti biasa..cop mohornya..


sebelum mengundurkan diri, sekadar sesi luahan perasaan..
ada berita kedengaran ada yang tak suka masuk blog saya sebab selalu dok citer mana sumber saya dapat PML..bagi saya, blog saya..so suka hatilah saya nak citer apa pun..susah kan jika ada di antara kita ni ada phd..ada jer yang tak senang duduk..pada yang tak suka masuk blog saya tu>>tekan jer x kat atas tu..

dari melayan email yang bertanyakan di mana saya mendapatkan koleksi saya..adalah lebih baik jika saya terus menyatakan di mana saya perolehi PML di blog saya..sekadar panduan pada collector2 yang baru berjinak2 dalam koleksi PML..

kesimpulannya, sesungguhnya, kita tak mungkin dapat memuaskan hati semua pihak, selagi kita ni semua bernama manusia..


sampai bertemu lagi di lain masa..

salam sayang,





4 comments:

  1. assalam yatt,
    dah lama x dgr citer yatt, rindu ler nak berchatting...tp apakan daya msg2 bzkan....koleksi JB ni bunga apa pun mmg kelas, hat ni pun sedap mata memandang, bunganya pun x berat sgt....gumbira x terkirakan klu dpt yg kita suka....he3

    ReplyDelete
  2. oooo..sempat update blog bila dapat blk awal ehhh

    ReplyDelete
  3. hai yatt..!! sudah sihat..untuk pengetahuan yatt jangan di layan langau2 taik nie spesis macam nie memang BAHALOLLL..!! tak boleh senang dengan koleksi orang lain tak habis dgn sifat dengki..BODO PUNYA OLANG..BUSOKK PUINYA OLANGG...MATI KEJUTT..(sila refer ayat itu dlm filem doremi) sekian...

    ReplyDelete
  4. salam kak yatt..lama tertunggu2 n3 baru akak..hehehe...cantik betul set pareek ni..sy nak dpt xtau la bila..huhu...
    kpd yg punye PHD tak bertauliah tu, lantak lah...kite x blh nak ubah sikap org mcm tu..betul kata akak, blog kite, suke hati la nak bgtau mana dpt...yg nak sorok2 mana sumber kite dpt nak watpe...kan2...hehehe...xpe kak...dlm 1000, hanya 1 je insan mcm tu...peaceeee...!!

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..