Friday 11 June 2010

~Kangkungku Melenggang Lagi~





salam jumaat yang penuh kemuliaan..





bertemu lagi dalam edisi kangkung..walaupun saya dah mengorak langkah kolek set2 yang jarang kita temui..kangkung yang asal tetap tidak saya lupakan..kerana kangkunglahh menjadi pencetus..perintis minat saya kolek pinggan mangkuk teko cawan lama..

so hari nie just nak share penambahan ahli keluarga kangkung..teko cina kangkung dari bro shariff @ D'CT HomeMade..yang nak tergelak tu..masa saya call bro bertanyakan teko cina nie..bro bertanya dengan nada gurauan..yang lain belum buat n3 yer sebab masih dalam kotak..hehehe..termalu seketika..sebab vcr yang saya awal2 beli dengan bro pun belum saya masukkan dalam blog..sorry ye bro..idea saya sepintas lalu..mana yang saya rasa nak masuk saya hentam saja..ikut naluri..hehehe..

so tanpa mengecewakan bro sharif..saya paparkan teko cina nie hasil rembatan dari kedainya..hehehe..memang saya dok mencari teko cina nie dari tahun lepas..saya pernah berjumpa..tapi ada yang sompek..dah lama saya menunggu..akhirnya dah di depan mata..puas hati lahh akhirnya berjaya memiliki teko cinonet ala2 oil & vinegar nie..



sekarang tiba masanya sesi ulangtayang..

aladin debabss..dapat dari kedai antik..


yang nie aladin biasa kangkung..dari apekss..
dapat bezakan dengan yang atas..yang atas debabs kemain..


tangkai menyiku dari kak ajmah..


bola2 api jugak dari kak ajmah..hehe..


teko bentuk pear dari kedai antik..
malu keadaannya berbentuk pear..dia menyembunyikan diri di belakang & terselindung..ahakss!!..


coffeepot datang dengan set yang lengkap..


coffeepot dari nassir..


mug dari apekss..


terlupa nak snap teko cina straight cut ni..pic lama..
teko cina dari rope walk bagan..


sugar creamer juga menginap di sini..


keseluruhan teko kangkungss..



ada masa nanti saya buat n3 cawannya pulak..
bila??..just wait n see..hehehe..
that's all for now..
tata..






12 comments:

  1. salam yatt..banyaknya kangkung..ada debab, ada boyot, ada slim melim, ada bola2 api..tapi kan yatt, akk ada dapat teko kangkung masa kat sandakan baru ni..debab hingga ke bawah..ala2 cik port sikit. akak dok intai2 koleksi kangkung kawan2, macam belum ada yg pattern gitu...nanti akak buat n3..cable kamera baru jumpa..nantikan ya..

    ReplyDelete
  2. Salam Yatt,

    Mak datokk...tu diaaaaa teko2 kangkung cik Yatt kita. Brlah akak tau betapa byknya jenis teko type ni...akak br ada dua teko kangkung, aladin dgn the gemoks one (yg biasa tulah). Alahai, terasa betapa ciputnya koleksi akak.

    ReplyDelete
  3. Waduh.. banyak betul shape teko2 kangkung ni. Tak de spare part lebey nak let go? hehe ..cuba nasib ni..

    ReplyDelete
  4. kak azah..
    wsalam akak..hehehe..tu belum masuk teko2 bulat yang biasa..saiz standard, medium & kecik..yang tu dah biasa kan..ada jugak yang belum dapat..yang debabs macam kak shas, coffeepot macam kak aton..nanti akak share yer bentuknya..mesti species rare tu..kalau bentuk cam cik port saya belum bertemu di sini...syabas akak!!..akakn kutunggu n3mu penuh setia.. ;)

    ReplyDelete
  5. kak mas..
    hehehe..ada lagi bentuk saya belum ada akak..boleh cuci2 mata kat blog kengkawan..saya awal2 dulu memang komited sungguh cari kangkung..kiranya teko bro tu latest edition..seperti biasa..kalau jumpa pattern lain..harus kurembat jugak..hehehe..
    akak pun boleh lagi tu..cari slow2..IA dapat idaman hati kan..kak mas boleh!!..

    ReplyDelete
  6. rina..
    yang bentuk lain2 skit tu selalunya dapat serba satu jer..sorry yea rina..takde lebih..kalau yang bulat senang nak dapat kan..kalau bentuk yang lain tu kena alert ajer..saya cadangkan rina tengok mudah.com..banyak jugak orang dok jual aladin & juga yg jenis menyiku..all the best sis!!.. ;)

    ReplyDelete
  7. Salam Yatt,
    walau kangkung kenape kau melenggang...ahakss..amboi 3X cik yatt boleh jadi tokey apeks laks lepass niss..ekekekeke..anyway..chalo betehh..syabasss...

    ReplyDelete
  8. wsalam kak aida..
    mesti ler melenggang kak oiii..hatiku senang..wakakakaka..towkey apekss belum tiba masanya..malasss yang amatttt nak pack2..kalau jadi customer apeksss..sejak azali dulu..hahahahaha..apapun thanks ye sis!.. ;)

    ReplyDelete
  9. salam kak yatt....
    wah3.....musim kangkung kembali...hehhehe
    byknye teko kangkung die...meroyan biji mata nengok...hehehhee...
    lawa2 teko kangkung akak....untung akak dpt...

    ReplyDelete
  10. salam yatt..
    dah siap tisu sekotak kat dpan nieh tgk teko kangkong yg bgitu subur....yg x tahan tgk mugs dari apeks yg very the cunnnnnnn maaaaaaa..pss...x nak letgo ke seketoi..k chemp cuma ade seketoi jer teko kangkong..x subur lah ...hahahaaaa

    ReplyDelete
  11. ezany..
    wsalam dik..kangkung kekal sepanjang zaman..setakat nie..tu jer yg akak ada..kalau jumpa lagi bentuk yg akak belum ada..seperti biasa harusku rembat..ekekeke..koleksi zany pun apa kurangnya..pun cantik2 belaka.. ;)

    ReplyDelete
  12. kak chemp..
    wsalam akak..okies sis..noted..kalau saya jumpa lagi kat apekss kesayanganku..saya belikan yer..mug tu harap2 ada lagi..yg mangkuk tureen tu pun insyaAllah saya belikan utk akak yer..jangan risau.. ;)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..