Saturday 20 February 2010

~Bercanda Di Pasiran Pantai~





salam sabtu semua..


hari nie nak berkongsi set kelapa..yang menemukan saya dengan mr.goh..buat kak chemp yang bertanya..alkisahnya saya terjumpa set kelapa yang hendak diletgo oleh mr.goh di mudah.com..tanpa berlengah terus saya sms..alhamdulillah set itu masih belum terjual..setelah kata dipersetujui..mr.goh & mrs.goh menjemput saya datang ke rumahnya di tropicana indah..seperti yang kuduga..sememangnya mr.goh adalah salah seorang antique collector yang koleksinya bukan calang2 bagi saya..semuanya set2 japan & england yang cukup lengkap dan tanpa cacat cela..pendek kata semuanya dalam keadaan yang tip top..

inilah dia set kelapa yang saya ceritakan..set yang telah lama diidam2kan oleh saya & kawan2 yang lain..


yang membuatkan saya bersungguh2 cari set kelapa & pantai bukan sahaja kerana ia amat susah nak jumpa lengkap tapi ada kisah yang tersendiri..saya boleh gelarkan diri saya budak pantai..sebab saya dibesarkan & bersekolah di bagan ajam yang terkenal dengan kawasan nelayan dari awal tahun 1980an sehingga saya meninggalkan rumah dan tinggal di KL kerana mengikut suami tercinta..oleh yang demikian kenangan pantai dan saya memang tak boleh dipisahkan..amat banyak memori indah di pantai..saya merasa zaman mencari remis, kerang2an dan membuat istana pasir..pantai bersih dahulu tak sama dengan pantai bersih sekarang..dulu saya boleh mandi-manda lagi..rasanya setiap hari tak penah miss ke pantai..habis mengaji quran di rumah tok nab terus ke pantai bersama kakak , abang & anak jiran yang merangkap teman sepermainan yang sungguh rapat..semua itu hanya menjadi kenangan terindah dalam hidup..


yang nie pula merata saya beli..5 ketui cawan & seketui piring tu jumpa di apekss..sompek sana sini..hanya sesuai dijadikan hiasan..creamer dari wan penang & teko kelapa poojaan ramai dari angah..sorry yea kakak2 & abang2 sekalian kerana mengecewakan kalian yang telah lama menunggu teko gumukss kelapa tu..tunggu next trip ye..saya memang berhasrat nak cari set yang lengkap untuk teko gumukss yang sepadan..tapi belum ada rezeki..buat masa sekarang sudah cukup berpuas hati dapat merembat teko gumukss kelapa yang dulu selalu dok skodeng kat blog kak shas..hehehe..

2 ketui piring kuih dari apekss..
permandangan pantai yang lebih cun..

that's all for kisah kelapa..
tata..





8 comments:

  1. askm Yatt,

    Tajuk entry memang akak suka sbb lagu ni peberet ni..set kelapa yatt ni lagi akak sukaaa..disebabkan memang tak de sebiji pun ..tumpang tengok pun dah cukup ..tapi memang reseki yatt laa.dapat rembat sekaligus cam ni..set ni antara yg paling nostalgia sebab panoramanya itu..dan satu lagi nukilan rasa yatt membesar di bagan ajam menyentuh hati sebab terkenang zaman kanak2 dulu..mesti ada memori yang terpahat di hati terutama rakan sepermainan ...nostalgik tulll....

    tak lupa untuk jmpt yatt ke blog baru akak yg merangkak2 tu ...cooking time..sila2lah..

    ReplyDelete
  2. salam yatt, waa bagusnya dapat set lengkap tepian pantai ni..ye lah akk pun tak de sebiji pun tumpang tenguk kat blog la..mana la tau satu waktu nanti ada rezeki saya..tahniah yatt smh bertambah koleksi

    ReplyDelete
  3. kak nor..
    wsalam akak..hehehe..kelako lagu tu..saya memang ingat sangat lagu tu..lagi2 cara diorang nyanyi..akaqq nita ngan pareos n molot yang seksi & arwah sudir yang kemetot..
    betul tu akak..memori pantai meninggalkan seribu satu kenangan manis..pahit skit ajer..biasalah kena marah dengan arwah mak sebab mandi pandai & hangkut pasir2 pantai habis rumah..semua tu saya ingat..betapa bebasnya zaman kanak2 saya dulu...rakan sepermainan pun memang kamceng giler..makan sepinggan tido sebantal sebab jiran sebelah rumah saya gak..ishhh betul2 menggamit memori silammm..daku rinduuuu...uhukkkss..
    blog masak2 tu nanti saya link ye..kang asyik terliur jer..hehehe.. ;)

    ReplyDelete
  4. kak aton..
    wsalam akak..hehe..biasalahh le tu akak..saya dulu masa belum ada pun asyik dok skodeng blog kak shas..hehehe..esp yang teko gumukss tu..masa tu ngidam sungguh..saya doakan moga akak pun bertemu suku sakat kelapa..kalau ada rezeki tu tak ke mana kan..thanks ye sis.. ;)

    ReplyDelete
  5. Set kelapa..oooo..set kelapa..ni aku seruuuu kot2 muncul lah kat mana2 gua...tapi sapa pulak nak pi kutip kat gua...hahahaha....syabass yatt....mmg lawaa set tu...i likeeee!!!!

    ReplyDelete
  6. cik mat..
    cik mat seru2 ler sokmo..kot2 muncul kat mana2 gua..kalau kat gua tempurung abissss orang perak pi serbu, kalau gua niah kak eskay mesti dok standby..cuba seruu kat gua kelammm...sahihh takde orang kacau..collector perlis takde lagi..hehehe..cepat2 seru..takut impian nak dapat klapak semakin hari semakin kelammmm..hehehe.. ;)

    ReplyDelete
  7. salam yat..waaaaaaaaaaaaa...ingat set ni sampai rawang dulu..tapi melencong ke deamasara lah plka..huhuhuhuu...ape2 pon..tahniah..sbb dapat kumpul set yg complete nieh....

    ReplyDelete
  8. kak chemp..
    wsalam akak..hehehe..tropicana indah tu lagi dekat dr rumah sy..hehehe..tu yg dia berhijrah ke sini..tu pun nasib baik jer akak..sy dok melilau kat mudah..
    sy doakan untuk akak jugak moga akak pun dapat complete klapak..eis ada jual hari nie..cepat2 deal ngan dia sebelum kehabisan.. ;)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..