Friday 26 June 2009

~Tag~


salam semua..

1. Copy badge "2009 Cute Blogger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda.

2. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda.

Tag ni datangnya dari k.azah..seorang guru di sabah..mula mengenali di alam blog ni..belum bersua muka tapi selalu berbalas komen..hehe..disebabkan k.azah ni seorang guru..dia suka tengok karangan yang justify..so dengan rela hatinya..I follow cakap cikgu azah nie..actually nothing interesting to share pun..sebab saya hidup serba sederhana..harap tiada yang jemu baca karangan yang panjang lebar nie..for k.azah..thanks for tagging me..

3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya..

  1. saya seorang isteri kepada abdul aziz dan mama kepada faris, farihin, fariq..seorang pegawai di jabatan kerajaan dan sekarang melanjutkan pelajaran di peringkat sarjana sponsorship from ministry of health..
  2. seorang yang simple dan suka berkawan dengan orang..kiranya muka saya kalau first time jumpa orang mesti kata saya friendly..hehe..berkawan biar seribu..berkasih biar pada cik abang yang satu..bermusuh betul2 ku tak mahu.. amin..even..best fren dari sekolah rendah still kontek sehingga sekarang..so kiranya..saya betul2 menghargai seseorang yang bernama sahabat..
  3. hobi terbaru nie..sepertimana yang kawan2 lihat..terlalu suka mengumpul pinggan mangkuk cawan teko lama..yessssss....uols can say whatever you want to say..proudly declared that I am the addict of the antique syndrome..hehe..
  4. suka treasure hunting di kedai2 apek mahupun kedai2 online..semua boleh ajer..hehe..fleamarket dan kedai2 antik pun kadang2 saya terjah..hobi punya pasal..
  5. well..selagi bernama perempuan..of course suka shopping kan..saya sebelum terjebak dengan pinggan mangkuk antik nie..saya amat suka ke shopping complex..tak beli pun takpe asalkan dapat jalan2 cuci mata..hehe..sebut aje shopping complex mana yang saya tak singgah..hanya hubby kusorang jer yang paham pe'el isterinya yang satu nie..ayat yang seringkali kudengar dari cik abang..mana2 shopping complex sama jer..buat apa nak jelajah semua..hehe..
  6. menjadi collector berjaya sedari kecil lagi..dulu2 suka kolek book marks, postcards, stamps, key chains, kerang2an dan macam2 lagi..
  7. semua barang pada saya mempunyai sentimental value..masih tersimpan rapi di dalam lemari saya di rumah di kampung..tiket2 bas, resit2 belian, buku2 sekolah, nota2, surat2 zaman dolu2, kad2 raya, name tag (even sekolah rendah still tersimpan tau)..setiap satu mempunyai kenangan di sebaliknya..
  8. suka mengemas rumah tapi dalam masa seminit..semua akan kembali ke asal dek hero2 ku yang tersayang..buat masa ni belum terjebak dengan deco2 english..mana tau satu hari nanti kan..so buat masa sekarang maintain konsep apa yang ada..hehe..modern contemporary..
  9. suka sangat kaler pink any shade, purple and brown..
  10. suka sangat bergambar..tak kira masa..kalau dulu2 sebelum ada digital camera banyak jugak le album2 gambar yang tersimpan..kalau dulu ngan cik abang..boleh habis 1 roll sehari..suka bergambar ikut jejak ayah yang tersayang..kalau kat rumah tu..bersusun camera lama yang dah rosak..mana tau..kot2 kemudian hari jadi antik..baik kita tanya ayah siap2..hehehe..
tengok dah ramai kena tagged..so next round..nama2 yang belum disenaraikan..really wanna know uols better..jom kita lihat sapa yang kenaaa.....
  1. nassir~boleh jadi geng sbb kitaorang sebaya..hehe..
  2. cik mat~sebab tengok dia tak buat lagi tag nie..
  3. k.zura~sama hobi ngan saya..
  4. k.intan~terlibat dlm EG yang k.nor anjurkan tu..
  5. k.welly~buat yea akak kalau belum..
  6. tasha~banyak tolong ceq..hehe..
  7. k.fitty~kalau akak free k..(letak last sbb takut akak busy..hehe..)

4 comments:

  1. wah Yatt tag akak ya.. hehehehe.. thanks but insya-allah bila free skit akak buat ya.. tapi tak janji tau.. btw nice chatting with you today.. hehehehe..

    ReplyDelete
  2. Thanks yatt kerana menyambut tag ni..kali ni cikgu bagi 100%,good job!kalau tak buat tag, tak tahu yatt punya hobi..ooo..di samping hunting brg antik, melayan hero2 sempat jugak further study ya..congrats..yatt senang2 ym akak at azahahmad09, akak add yatt tapi tak balas pun..

    ReplyDelete
  3. take your time akak..no hurry..hehe..actually dah lama nak chat ngan akak..sebab tau minat kita sama..betul kot kata akak..kalau kita pergi ke satu tempat serentak..berebut kita yg pinky2 roses nie..hehe..really really nice knowing you..

    ReplyDelete
  4. k.azah..you're welcome..cabaran kena sahut tu..apalagi dari cikgu azah..hehehe..thanks for the support..mmg niat di hati nak further to the highest level..selagi berdaya dan dipanjangkan umur..nanti sy add akak k..nice knowing you too..terkenang arwah mak yg juga seorang guru..

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..