Friday 19 June 2009

~Maples Leaves~





salam di hari jumaat yang mulia nie...

hari nie pula nak berkongsi koleksi daun maples..seperti yang abg2, kakak2 & adik2 lihat gambar di atas..untuk koleksi daun maples nie..saya ada 1 teko aladin, 1 creamer (bought from cik tasha) dan 6 set cawan mulut lebar yang dibeli di kedai apek..

tak lupa buat k.ajmah..walaupun kita dah jarang ym..akak sentiasa di hatiku..cheewahh!! nie ler koleksi maples yg saya cakap kat akak aritu..lain dr maples oriental ceramics..nie kan maples nie yang akak maksudkan tu..

gambar daun maples adalah gambar yang paling saya suka tengok pada zaman kanak2 dulu..sehingga sekarang saya still simpan koleksi bookmark daun maples nie yg saya beli sekitar tahun 80an dulu..

kalau nak tau..dulu2 hobi saya kolek stamp, bookmark dan postcard..sampai sekarang masih tersimpan elok dalam laci peribadi saya di kampung..siap berkunci lagi..sehinggakan pencuri yang pecah masuk ke rumah saya tu ingatkan ada barang berharga..dikopeknya laci tu..yang hilang cuma koleksi syiling2 lama yang saya kolek tu..hish..jahat sungguh duhai pencuri durjana!!

so sekarang hobi berubah mengikut usia..sekarang kolek pinggan mangkuk pulak..okey ler tu kan..hehe..

memang nostalgia betul bila tgk daun2 maples nie..berangan jer ler nak ke negara 4 seasons nie..huhu..suka betul tengok kaler daun maples yg jatuh berguguran ke bumi..mama voque @ tulip kasih pun ada entri pasal daun maples nie tau..check it out!!

pada yang nak tau camner rupanya daun maples nie..cuba tengok gambar di bawah..sama kan dengan koleksi saya nie kan..



daun maples close-up



maples: leaves and branches

that's all for today..have a nice weekends frens!!

10 comments:

  1. YATTT...DAUN MAPLE KAU NI SUNGGUH CANTIK...JINGGA LAGI. AKAK ADA 1 LAGI KOLEKSI DAUN MAPLE YG MCM MAT GEBU ADA. TAPI TEKO X ADA. KESIAN KAU PENCURI SAMPAI SELONGKAR BRG2 KEOLEKSI YATT TU. SAYANG EK. ADUHHH JAHAT SUNGGUH PENCURI NI. AKAK PUN BARU KENE CURI...HP KU HILANGGGGGGGGGGGGG

    ReplyDelete
  2. k.zura!!!!siannyer hp hilang..terbang lagi duit utk beli hp baru pulak kan..yg syiling2 tu mmg sayang..tak guna punya pencuri..gelap kot..dia ingat syiling2 baru sbb saya simpan dalam tin kain pelikat..hehe..apapun yg daun maples nie pun cantik kan..yg maner satu akaknyer cam cik mat tu..buat ler n3 akak..

    ReplyDelete
  3. salam jumaat yatt....Makkkkk aiiii!!! cunnya, saya betul2 ada 2 biji cawan "janda" siri Maple nie....waaaa jeless lahh..pstt..ari tu kat talibanss..ada kan set mcm u nie, dia dok letak dalam almari belah kanan dekat pintu masuk..tingkat bahagian bawah sekali kan....

    ReplyDelete
  4. akak ada set ni, tapi sikit ja...
    teko aladin, tempat gula 2 telinga tu dan satu piring dan cwn...akak tak jual ya sebab bekenan sgt..heheh
    kumpul stem tu hobi akak juga sedari kecil..nak buat n3 tapi malas nak selongkar cari album buruk tu..

    ReplyDelete
  5. yatt,,
    dulu kolek tekoo dia je ...skg bila npk yatt punya lawa lakk daun ni..adss,,,

    yatt mcm mana letak gambar jadi mcm yat letak nie ek?

    ReplyDelete
  6. wsalam cik mat..cun kan maples nie..memang betul..kat taliban ader set nie..lokasi betul2 cam cik mat describe tu..cuci mata jer ler kan..kalau cik mat nak..bagitau su k..sy belikan minggu depan..ekekeke..

    ReplyDelete
  7. k.khaty~ala akak nie..tokey takan nak simpan gak..jual jer ler..sy sedia membelinya..hehe..masukkan dalam n3 akan datang tau..nak gak tgk...hehehe..

    ReplyDelete
  8. k.sue..akak nak ke cawannyer?boleh saya belikan..tulah..hari sy tanya akak cakap taknak..hehe..
    yang gambar kat atas tu saya guna software picasa..boleh buat mosaic or org panggil collage..cuba ler try akak..

    ReplyDelete
  9. picasa leh donlod dari internet kot no...kak pun dah lama teringin nak buat gambaq cam tu...

    nanti kak buat n3, tapi ciput ja..heheh
    tokei asyik menjual, apa yg tinggalll..

    ReplyDelete
  10. k.khaty~rasanya boleh kot..sbb nie pun google graphic..asben sy yg donlot..senang jer guna..mosaic dia pun cantik kan..okies akak..sy tunggu n3 akak tu..kalau2 tergerak ati nak jual..inform saya dulu tau..ekekeke..

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..