Monday 21 November 2011

~Malang Tidak Berbau...~




السلام عليكم
salam isnin..



tengahari ahad 20112011..keseronokan anak2 untuk berjalan keluar untuk bertemu tokwan mereka terbantut..masing2 terpaku dengan apa yang dilihat di depan mata..hancur hatiku pabila melihat cermin kereta hancur berderai..keretaku ini diletakkan di bahagian belakang apartmen..tiada angin tiada ribut cermin keretaku pecah berlubang..tiada juga batu di sekeliling..tapi rasanya ada orang yang buang sesuatu dari atas apartmen ke bawah dan menghentam cermin keretaku..



retak seribu..cermin kereta ni ada lapisan tinted..sekiranya tak, sudah semestinya ia pecah berderai..



maaf pada ayah kerana tidak dapat berjumpa di masjid sri petaling semalam..terdengar nada2 kecewa ayahku pabila mengatakan tidak dapat menghadirkan diri bersama anak2..semoga kelana ibadah ayah selamat..semoga perjalanan ayah dirahmati Allah..aminnn...

bohonglah sekiranya saya kata tak sedih atas kejadian ini..
hanya doa pengubat jiwa nan lara..


"Tiada Tuhan yang berhak disembah selain Allah, Maha suci Engkau, sesungguhnya aku adalah termasuk orang-orang yang dizalimi."


salam sayang,





2 comments:

  1. Assalam Yatt,
    Sabar bebanyak ye...sape tak sedih..akak tengok pun rase berderai macam cermin tu.. tak boleh bayangkan perasaan Yatt anak beranak.. Pujuk diri ada yang tersurat dan tersirat hanya Allah jua Yang Mengetahui..

    ReplyDelete
  2. malang tidak berbauuu...hanya pasrah dan redha saja yg dapat kita lakukan utk menenangkan hati kitaa...

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..