Monday 1 November 2010

~Old English JB BarangUK~




السلام عليكم
salam isnin..



hari ni nak share satu lagi koleksi kesayangan..old english (OE) JB yang saya beli dari noraliza BarangUK yang terkenal dengan barangan england dengan harga yang sungguh berpatutan..saya pasti penggemar pinggan mangkuk akan kenal dengan nora..

alkisah saya terjumpa blog nora disebabkan masa tu saya dok gila cari OE JB..saya search di internet yang membawa saya ke blognya..ternyata pencarianku tidak sia2..kebetulan nora baru sahaja n3 set OE ni..akhirnya saya dapat set OE ni dengan harga yang cukup menarik..

disebabkan OE ni adalah set yang pertama yang saya beli dari nora..saya sharekan di sini untuk tatapan kita semua..saya penah n3kan set OE yang saya beli dari kak mona UK..boleh klik {di sini}..

set OE nora cuma ada satu coffeepot & 6 cawan miniature..


comeyy kan cawannya..lagi kecik dari cawan kak mona yang di sebelah kanan..


sekarang kita lihat ibu segala set..tekonya..

coffeepot dari nora..


coffeepot dari kak mona UK..


boleh bezakan kedua2nya..
tapi dua2 cantik..dua2 menarik hati..


saya amat sukakan pattern OE JB..sungguh menawan..



tak lupa mengabadikan kenangan pertemuan dengan nora di rumahnya di BTHO..thanks for everything sis nora..yang banyak membantuku mencari vintage porcelains yang makin sukar diperolehi di sini..



salam sayang,



6 comments:

  1. Salam Yatt,
    Waaa ni nak jeles ni dah la dapat JB OE cun mencun dapat jumpe pulak dgn Nora. Ishkk akak je takdapat jumpe Nora lagi hehehe...brg dah banyak rembat..kekekekeke..ape2 pun mmg JB OE ade kelas..

    ReplyDelete
  2. kak..jelesnye tgk OE JB akak ni..sy 1 hapa pun tadak..hahaha

    ReplyDelete
  3. salam yatt,
    amboi meriah sungguh koleksi OE kamu ni ya....cantik x terkata...mmg top class...happy no brg2 semua dah dapat....hehehe

    ReplyDelete
  4. wsalam kak aida..
    kalau ada OE yg lain nak ajer saya tambah..sabar2..hehe..akak kalau nak jumpe nora lagi senang..dekat jer tu..bebila jer boleh terjah.. ;-)

    ReplyDelete
  5. salam zany..
    sabar yer dik..susah ler nak dapat sini..kena cari nun jauh di sana..sini dah pupus..huhu..

    ReplyDelete
  6. wsalam kak rohas..
    thanks sis..opkos ai happy..ekekeke..barang2 idaman dah depan mata.. ;-)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..