Tuesday 23 November 2010

~I like or I Don't Like Blue?~





السلام عليكم

salam selasa..


kali ni taknak bercerita pasal pinggan sahaja..sebab semua tau kan mana nak dapat pinggan2 spode buatan malaysia ni..



kali ni saya nak citer pasal warna biru..sedari kecik..saya tak bape sukakan kaler biru..jarang sekali saya nak pilih pakaian harian atau baju raya berona biru ini..lain pulanya dengan kakak saya saya amat gemarkan kaler biru..saya masih ingat..sejak saya sekolah rendah pada tahun 80an..tiba waktunya di bulan puasa..kami adik beradik akan dibawa ke bazaar di penang atau lebih dikenali sebagai chowrasta penang..kami akan menyusuri setiap kedai kain di situ dari pagi hingga ke petang untuk membelek2 baju raya..kakak dengan baju birunya & saya lebih ke arah warna2 pink & kusam...



masa & ketika berlalu..sehingga sekarang biru masih tidak mendapat perhatian sepenuhnya dariku..



namun sedikit sebanyak pengaruh persekitaran membuatkan hati sedikit terbuka..



untuk menerima si biru..
apalagi sejak bergelar collector PML..
celeste meakin menjadi salah satu koleksi yang diburu..



membuatkan sedikit sebanyak hatiku sedikit tertarik menerima si biru..



itulah serba sedikit kisah zaman kanak2ku & juga koleksi si biru-biruan ini....






salam sayang,





2 comments:

  1. salam yatt,

    lama dah akak tak tinggalkan komen kat cni. lately mmg jrg jln blog kwn2. akak bz tak ape pun, akak sendiri tak tau. anyway, i love blue and blue is my favourite colour. ttg pinggan, tak byk pun blue in colour except for my claytan (itu pun belonged to my beloved late mum).

    your blue dishes ni mmg cantik. apa tah lagi klu kita wat mix n match. thanks for sharing.

    ReplyDelete
  2. salam yatt,
    he he, sama dengan k shima tak suka biru...
    tapi sekarang biru macam dah take over pulak... bila belek2 pinggan kat rumah ni, banyak pula biru, dulu tak heran... dah kena 'badi' biru

    tapi corak2 di atas tu tak pernah tengok, kecuali blue willow....shantek...

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..