Friday 6 November 2009

~Remember The Past~




salam pagi jumaat penghulu segala hari...




bertemu lagi kita..hari nie terpanggil untuk buat n3 sequel setelah ternampak koleksi mengancam wan penang..dalam n3 wan ada ditunjukkan koleksi gelas yang pelbagai jenis dan rupa.. kebanyakannya gelas minuman ringan..sudi2 kanlah singgah ke blog antik wan. sebab beliau masih baru dalam blogging world..

sepertimana yang pernah saya ceritakan to some of my frens, koleksi gelas saya adalah kenangan saya pada arwah tok kesayanganku..di kampung masih ada koleksi gelas cenggini..but mine mostly from kedai2 apek..saya seboleh2nya cari apa yang pernah tok gunakan..koleksi tok masih tersimpan elok di kampung..tiba masanya saya akan amik slowly dari mak cik sekiranya saya rasakan beliau tidak lagi memerlukannya..hehehe..buat masa nie dah cukup bersyukur dengan apa yang dah saya jumpa..

back to the story..saya ada 3 jenis kaca berkaki..

design 1 adalah 100% sama macam kepunyaan arwah tok..gelas berkaki yang sedikit tinggi & ada 6 ketui dalam kotak yang masih elok nie..

~design 1
~




~design2~
design 2 agak rendah dari design 1 & sedikit tirus di kakinya..



~design 3~
lain skit designnya..tapi cun gak kann..



that's all for today..
nanti saya share set gelas lama bersama jugnya yang sepadan..
tata..





6 comments:

  1. mak akak ada set ni. kale ijau n oren. mana ye mak akak letak..??? dlm store kot.hihihi

    ReplyDelete
  2. kak ain..
    ~wahhhhh..ijau saya takde lagi..aritu nampak wat dunno sbb banyak lagi..pastu pegi dah licin..abuk pun takdak..huhu..nanti akak amik kat rumah mak akak jangan lupa tunjuk kat saya yer..nak jamu mata.. ;)

    ReplyDelete
  3. salam Yatt, ctk gelas2 ni kalau akak jumpe , akak pun akan beli...dalam simpanan akak ada gelas berkaki warne hijau pekat...nanti ambk gambo dulu ye...

    ReplyDelete
  4. kak nor..
    wsalam akak laling..tu lahh akak..cantik kann..akak sama cam kak ain..rumah mak kak ain pun ader kaler ijau..ishh ishhh..jelessss..nanti akak buat n3 yer..i wait for you forever..hehehe.. ;)

    ReplyDelete
  5. Salam yatt..Shariff rasa kat rumah yatt penuh bebenor dgn barangan semacam pinggan,gelas & everything..Tak Takut ke Pihak Lembaga Pengauditan Pinggan2 Semalaysia buat spot check..Kalau takut agih2kan kat insan2 yg memerlukan nie..
    (sori gurau je)

    ReplyDelete
  6. wsalam bro shariff..
    hehehe..baru perasan komen bro kat sini..apa yg nak ditakutkan..bukan simpan barang2 terlarang or barang2 terkawal..ekekeke..rumah bro pun apa kurangnya..tiap hari ada jer barang jualan..mesti kes dah melimpah ruah kat rumah..hehe..gurau2 jer bro.. ;-)

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..