Tuesday 3 November 2009

~Maples OC-An Update~



salam selasa...






oriental ceramics (OC) sebenarnya adalah produk keluaran malaysia..cuma kilangnya di batu pahat adalah kepunyaan orang jepun..OC terkenal dengan koleksi pinggan mangkuk mampu milik yang retak seribu & agak rapuh...

nothing interesting to share for today..just a little update from my previous n3..harap takde yang jemu ye..hehe..untuk melengkapkan teaset nie merata saya mengembara..teko bulat dulu saya ada dua ketui seperti yang pernah saya tunjukkan sebelum nie..satu ketui dah berpindah milik kepada kak ina kl..dulu saya beli di tepeng..


this one from nassir aka mrorchidbangi..tinggal kenangan..


this coffee pot pulak dari seberang tambak..kepunyaan mak cik kak zura..setelah merisik maka berhijrahlah si tinggi lampai nie ke KL..masa nie juga pertama kali bersua muka dengan kak zuraku cayang..masih teringat saya ke rumah kakaknya di subang.. sudahlah sampai dah larut malam tapi beliau tetap bersungguh2 menjemput kitorang masuk ke rumah kakaknya walaupun berkali2 saya menolak..tanpa mengecewakan tuan rumah..saya & the geng pun masuk & berborak sakan hingga ke larut malam..sorry yea sis..


melengkapkan lagi set nie..sugar creamer yang saya jumpa di kluang..


lastly cawan maple OC yang dibeli di tepeng..masa awal2 ke sana..saya memilih 6 set cawan dari sebakul penuh cawan nie (memang diletakkan dalam bakul yang bergelumang ngan noda di tepi toilet..)then kali kedua saya singgah ke sana dah elek..so takde rezeki pada kawan2 yang ingin menambahkan koleksi cawan nie..




that's all for now..
tata..



6 comments:

  1. Yatt, set pinggan meakin akak banyak, tapi teko sebiji je yg tinggi tu...nasib baik yatt carikan cawan meakin tu..lengkap jugelah sudahnya...tq yatt, nanti akak n3 ok ..jasamu ku kenang...

    ReplyDelete
  2. ishhhhh yatt...kemain lagi set maple kuning ni ya. tau tak mangkuk nasi dulu mak akak ada tau dpt hadiah beli sabun ke minyak. Gitulah, lps tu teko gemuk diapun ada cawan x tau kemana dan pinggan tinggal satu dua. Alah yatt even dtg subuh hari pun rumah kami sentiasa terbuka utk tetamu. No hal cuma jgn kecik hati sebab minum teh bujang susu bujang aje. kalau umah akak sendiri dptlah yatt mkn kuih ke biskut kering ek. Masa akak dtg umah kak hanim lagi dah hampir pukul 2.00 am tapi dia sungguh2 jugak ajk masuk dan berbual2. Terkesima akak tgok umahnya yg mcm barbie hse.

    ReplyDelete
  3. Yattt...takde lebih ke....boleh campak2 kan kat akak kat shah alam nih...huhu..........

    ReplyDelete
  4. kak nor..
    meakin??ehh akak maksudkan OC ye?..hehe..koleksi OC pinggan saya ada tu jer akak..banyak lagi kat tepeng & kluang tapi saya lebih suka kolek teaset..kalau pinggan mgkuk sekadar ada jer..takde ruang lagi nak simpan..hehehe..
    ok akak..saya tunggu n3 akak.. ;)

    ReplyDelete
  5. kak zura..
    tu jer akak koleksi si maple tu..takde niat lagi nak tambah..hehe..yg mangkuk nasi ada ek hadiah dolu2?..saya perasan yg banyak kat kg cuma ada f&n, fernleaf, gelas2..nanti balik nak snap gak ler..nak hangkut rasanya dah takde tempat khas untuk diorang..hehe..
    cuma satu jer impian tak tercapai..nak ke rumah akak..insyaAllah satu hari nanti.kalau bermalam sekali boleh tak?..hehehe..gurau jer..
    rumah kak anim sedia maklum..mmg gorgeous..sesuwaii ngan orangnya yg suka deco deco deco..lagi dasat ek akak..sampai kul 2 pagi..hehehe...

    ReplyDelete
  6. kak azzah..
    macam saya citer dalam n3 nie..suma serba satu tekonyer..kalau cawan pun ada 6 set takde lebih..kalau ada no prob..saya ingat pada yang lebih memerlukan termasuk akak..hehehe..
    saya kalau dok shah alam..mau tiap2 minggu ke car boot sales tu..lagi senang akak hunting..

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..