Saturday 29 August 2009

~Kangkung Tureens....My Dreams Came True!!..~






salam semua..

bertemu lagi kita di bulan ramadhan yang mulia nie..alhamdulillah..baju raya anak2 dah beli..sehari dua nie sibuk soping raya..sebab tu jarang online..kalau online pun kejap je..sebab letih sangat soping & melayan kerenah anak2..tapi kiranya betul2 "shopping till you drop"lah..sebab penat sangat..hehe..

hari nie nak kongsi ngan uols..koleksi tureen kangkung..dah lama saya tercari2 ngan tureen kangkung nie..penah gak tanya otai kak fuziah & kak ajmah..tapi menurut kata diorang susah nak jumpa..tanpa kenal erti jemu..saya terus mencari..akhirnya dapat seperti yang diidamkan..oleh yang demikian..semua koleksi tureen kangkung nie akan kusimpan untuk warisan keluargaku...cheeewahh!!...

kalau yang tak minat kangkung for sure tak dapat melihat perbezaanya kan..oleh itu..meh saya perincikan..secara amnya..mangkuk tureen kangkung nie ada dua saiz..


yang nie mangkuk kangkung berdiameter 7" & berpenutup 7.5"


mangkuk kangkung berdiameter 7" & berpenutup 7.5"..
mangkuk dia lain sikit dari di atas..berlekuk di bahagian atas rim & sedikit sompek..


mangkuk kangkung berdiameter 6"& berpenutup 6.5..
bunga sedikit pudar..


mangkuk 4 seasons berdiameter 6"& berpenutup 6.5"...
yang nie lagi lama..bunga sungguh terang dan menyerlah.
.


sebagai sampingan..dua pelita penyeri set kangkung..
warna hijau memikat yang tingginya lebih kurang 7"..

yang nie agak lama..dah berkarat..


yang nie pulak keluaran baru..
amik gak sebab berbentuk unik seperti "root beer mug"..


that's all for today..
selamat berpuasa & selamat bershopping..
tata...


12 comments:

  1. Salam Yatt.

    Kat mane dapat tureen kangkung byk2 ni? Bila disusun cam tu, memang cantik. Akak, 1 tureen pun tak de, kangkung ke, rose ke atau ape2 lah. Anyway, tahniah koleksi semakin banyak dan meriah.

    ReplyDelete
  2. salam yatt..
    mak aiii tu hari sibuk duk mencari ..sekalangg udag ketemu yeeee ...syabas adiku ...

    ReplyDelete
  3. Salam Yatt..
    Sukanya tgk koleksi Yatt yg semakin hari semakin bertambah, cun2 pulak tu...very eye candy...bunga kangkung ni very classic look..cantik dipandang.
    Selamat berpuasa & teruskan bershopping raya :-)

    ReplyDelete
  4. Amboi dik mana lah dier g hunting...nie kalau nak seribu daya kan..he he thumbs up dik...more on d wae...he he

    ReplyDelete
  5. Salam yatt..
    Seronok nye dapat berjumpa idaman hati..
    Tu la org kate..Kalu da minat..hunting punya hunting..Memang la boleh jumpa..

    ReplyDelete
  6. wsalam kak gee..
    actually kan akak..bukan saya dapat dari tempat yang sama..saya beli dari tempat asing2..
    mangkuk tu sebenarnya mangkuk kangkung yang sering kita jumpa kat apek..saya dapat jumpa di pasar pudu, taiping & kluang..
    manakala tutup mangkuk tu saya jumpa di kluang..so saya matchkan diorang bersama..memang ngam2..jadilah tureen..hehe..
    thanks yea akak for ur sweet comment..

    ReplyDelete
  7. wsalam kak sue..tu lahh akak..dah lama mengidam tureen kangkung nie..akhirnya bertemu jua..sebab tu borong sakan tu..hehe..dah merata saya tanya dulu kak fuziah, kak ajmah, akak sendiri..semuanya takde lebih..sekali dah jumpa..apalagi terus kurembat.. :-)

    ReplyDelete
  8. wsalam kak ita..thanks for support sis!!..akak suker??..saya lagi suker..hehe..memang classic look..pandang berkali2 tidakku jemu..hehe.. :-)

    ReplyDelete
  9. hai kak anim laling..hehe soalan yg sama ngan kak gee..di mana hunting..saya detailkan di atas..hehe..saya kan dulu rajin hunting sana sini..sekarang pegi ke kedai yang sama yang senang nak dapat stok..kalau dah minat akak..memang sanggup apa saja..hehehe..

    ReplyDelete
  10. wsalam kak sari..memang seronok akak jumpa apa yg diidamkan..lebih2 lagi kalau hunting sendiri..puas hati & gumbira atas usaha sendiri kan..penat mengunting tolak ke tepi..apapun memang berbaloi.. :-)

    ReplyDelete
  11. salam yatt..akak ada beberapa mangkuk besar kangkung hasil hunting husband..belum tunjuk tau..kalau gitu bolehlah cari tutp dia mcm yatt tu dan jadikan tureen kan?..hmm..dah mula kumpul pelita nampak..hehehe

    ReplyDelete
  12. wsalam kak azah..haaaa camtu lah..saya pun asal2 dpt asing2..then saya kawinkan diorg berdua..dari taraf org kebanyakan dah naik taraf ke golongan bangsawan..hehe..jangan lupa tunjuk hasil akak tu..yg pelita tu sampingan jer akak..hehe..sbb tak dpt byk hasil..lagupun murah2 sangat..sayang pulak tak beli..betul tak?

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..