Monday 2 April 2012

~PPUM My Right Choice~




السلام عليكم
salam isnin..



tiga daripada empat anak saya dilahirkan di PPUM..mengapa PPUM jadi pilihan?..sedangkan saya berkerja di salah satu hospital kerajaan yang terhebat di Malaysia?..kenapa saya kata terhebat?..walaupun bangunannya usang, semua peralatan canggih dan kepakaran ada di sana..

jawapannya..sebab PPUM dekat dengan rumahku dan merupakan tempat bermainku sewaktu undergrad dulu..so selok belok PPUM telah kusedia maklum..lagipun kurasakan staff2 di PPUM semuanya baik2 belaka..so far tak pernah lagi jumpe kakak2 staff nurse yang cenge2..hehehe..

menjawab pertanyaan kak zefa jemari asmara..
adakah hospital ini "Husband-Friendly"?
huhu..malangnya belum lagi..yang ada cuma "Baby-Friendly"



ini adalah bangunan baru khas buat wanita dan kanak2..serba serbi baru..baru dibuka pada bulan puasa tahun lepas..pic2 ni ditangkap oleh encik suami tersayang saat saya bertarung nyawa di bilik bersalin..hehe..



anak kedua saya farihin dan ketiga fariq juga dilahirkan di sini..
tetapi di bangunan lama..



rezeki sofea untuk merasa bangunan yang baru..



ini wad yang saya duduk..4 katil sebilik..
tapi amat selesa..



ini katilku untuk 2 malam..



ini pula sofea dimake-up saat untuk discharge..hehe..

lagi gambar2 di perkarangan hospital dan lobinya..










masa berangkat pulang..
goodbye PPUM yang banyak berjasa pada keluargaku..




sampai bertemu lagi..

salam sayang,




7 comments:

  1. Gambar last tu, tak mcm baru lepas bersalin pun.. hehe..

    ps: yusuf dan maryam juga lahir di PPUM. ada dgr ura2 PPUM akan benarkan suami masuk bilik bersalin. belum lagi rupanya..

    ReplyDelete
  2. salam yatt..

    tahniah dengan kelahiran baby baru... wahh.. bertambah sorang lain cucu pakcik pemancing.. hehehh..

    dah cantik ye wad bersalin skrg.. akak pun bersalin kat ppum anak no. 2 & 3... so far semuanya okay & layanan yg memuaskan.. masa bersalinkan anak ke 3 yg last dulu... guna labour room sementara sbb labour room sedang dinaik taraf.. tp last2 kena operate sebab jalan lambat buka.. hehe..

    ReplyDelete
  3. salam yatt..eeee..comelnya baby sofia tu,gerammm akak nengok.tembam.dah mcm budak besar bila ke makeup.tahniah yatt :)

    ReplyDelete
  4. kak zefa
    ~hehehe..pic last tu jangan taktau..di sebalik baby masih banyak lemak2 yang terkumpul..
    dulu pernah tanya staff PPUM, kenapa tak benarkan suami2 masuk..jawabnya suami2 kita di Malaysia ramai yang tak kuat semangat..ada yang pitam..hehe..

    ReplyDelete
  5. wsalam kak madiha..
    hehe tak sangka ramai juga kita di sini yang ada pengalaman bersalin di PPUM..tahun bape agaknya akak bersalin yg ke3 tu..sian juga pada yg merasa bersalin kat labour room sementara tu..yg bangunan baru ni kan akak..labour room memang cantik sangat..kalah private..hehe

    ReplyDelete
  6. wsalam kak shas..
    hehehe..tq sis..merasa gak baby gegirl ni kan..tu kes kemaruk ler tu..sebab tak penah lagi dok belek baby girl..kihkih..dalam pic jer nampak temban akak..kat luar biasa2 ajer.. ;-)

    ReplyDelete
  7. lima anak akak, 4 darinya lahir kat hospital BM (dekat dgn rumah) 1 terberanak di rumah.. heheh..
    3 lahir bersama suami disisi.. (hospital bm husband friendly) kali ni pun kalau tak ada apa masalah kat Hospital BM jugak kot...
    Yatt anak dah 4 masih cam anak dara aja rupanya.... tahniah.....

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..