Saturday 9 April 2011

~Terbaik dari Ladang Pak Hussain!~




السلام عليكم
salam petang sabtu..



ayahku baru sahaja pencen awal tahun ni..jadi di kelapangan yang ada, ayah mengusahakan ladang ternakan itik di belakang rumah..agak luas dan selesa buat itik2 itu..hehe..lagi selesa dari rumah atas angin anaknya yang dok KL..hehehe..

inilah ladang pak hussain..



terasa tenang, aman dan damai bila berada di sini..jika dibandingkan dengan hiruk pikuk kota..di belakangnya sawah padi yang terbentang luas..ada itik hitam, putih, angsa, ayam belanda berkluk kluk bila disergah..dulu ayah kata ada jugak ayam bela ayam tapi habis mati bila sekali banjir naik..itik2 survive sebab boleh berenang..


then nak dijadikan cerita di hari lawatan sambil belajar ke ladang/reban ayah, farihin telah "membunuh" seekor anak ayam belanda/ayam peru kesayangan..tengok2 dah terkulai layu..huhu..sorry ya ayah..cucu wan ni ganas rupanya..ada jer idea yang tidak disangka2.. :(



itik nila putih..bulu2nya sangat putih bersih cantik..


si blackie berenang dalam kumpulan..ada itik jenis brown, black, green head, white neck dan lain2..



arnab pun ada..



anak2 kota yang keriangan bermain2 di dalam kawasan itik2..mesti masing2 terbantut nak bertelur sebab budak2 ni buat bising..hehe..



sekarang heboh diperkatakan tentang telur tiruan..susah2 sangat saya import ajer telur2 dari sini..confirm telur organik!..hehe..ayah ada berseloroh, nanti bulan posa boleh jual telur masin..hehehe..selepas ni akan kukongsikan detik2 menuai hasil ternakan ladang itik pak hussain..

sampai bertemu lagi..

salam sayang,




2 comments:

  1. yatt..best nya farm yr dad....kalau ada yr dad nak buat teloq masin kalau sampai kl...i nak beli tau.....bendang tu yr dad jdkan kolam ka?...atau mmg kolam semulajadi?....best la yattt...teruja dah ni........

    ReplyDelete
  2. a'ah lah Yatt,bestnya tgk ladang itik ayah yatt tu.. akak pun dah teruja...Mesti selalu nak balik kampung kan..

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..