Sunday, 31 January 2010

~Ashtray in the House~




salam ahad semua..




hari nie nak berkongsi pemberian ikhlas blogger2ku yang tersayang..biarpun cik abangku seorang yang tak berasap..tapi saya tetap kolek sikit2..asal ada kata orang..lepas nie kalau sedara mara datang..boleh guna..kalau tak tenyeh kat mana2 ajer yang depa sempat..hehehe..

kita mulakan dengan ashtray pertama yang kudapat..
dari kak sue antik laling..
thank you sooo much kak sue..


ashtray donut kangkung dari kak nannie laling..
saya ada 2 ketui ashtary nie..satu saya rembat dari kak ajmah..
kak nannie titipkan sekali mangkuk tambah kangkung tu..
kak nannie..terima kasih banyak2..mmmuahh!!


ashtray berbunga halus dari wan penang..
hadiah ikhlas darinya..thanks ye wan..
banyak jugak pemberian dari wan.
nanti ada masa saya tunjukkan satu persatu yea..


bentuknya yang unik..macam ada tangga kat ashtray tu..
tangga ke lembah maut..hehehehe..


bunganya close-up..sweet kan..


ashtray kaca..memang cantik..
dalam pic jer tak nampak kecantikkannya..
ashtray lama dibeli dari amcorp..


lastly..seperti biasa..
PESANAN PENAJA...
MEROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN



that's all for today..






10 comments:

  1. salam yatt, canik2 ashtray ni kan , kalau digunakan untuk habuk rokok kan sayanggg..habis rosak kena api rokok tu..hehehe kalau akak simpan je..sesapa nak merokok diluar rumah tambah kalau org dlm rumah tak berasap ...betul tak ..

    ReplyDelete
  2. kak nor..
    wsalam..yeaaa betul..saya sokong kata2 akak....selalunya kalau orang nak berasap, depa akan sendirinya keluar..tapi kadang2 ada gak..sebab tu standby kot2 ada yang mintak..hehehe..kalau nak guna pun yang bawah sekali..yang tu kaca..tak le rosak dek api rokok kan..tapi ashtray bunga2 lama memang cantik kan akak.. ;)

    ReplyDelete
  3. salam yatt....byknya ashtray....ayah akak ada ashtray bunga kangkung...my BIL yg guna...masa akak kecil lg ayag dok guna..tp selalu lupa nk amik bila blk kg...dh lama dah bli ganti ashtray utk BIL...

    ReplyDelete
  4. yatttt..pesanan penaja tu yang tak tahan tuuu...hehehehe...

    cantik pulak bila dah tengok byk2 ashtray tuuu...sudah2 lah tuu..jgn pulak nanti akak berminat nk kumpul ashtray pulakkk...hehehe...

    ReplyDelete
  5. kak akmal..
    wsalam akak..saya dok cari ashtray kangkung yg bersegi tu pulak..akak pulak pesen bulat ke segiempat?..baik amik cepat akak..sebelum orang lain pulak yang rembat..hehe..sayang tu..dah le lamaa usia dia tu kan..yang saya ingat ashrta ayah kat rumah dulu berganti2..sebab pecah dek bola anak2 dia..hehehe.. ;)

    ReplyDelete
  6. kak ani..
    hehehe..tu pesanan utk orang yang tersayang..family sy mmg perokok tegar..sib baik hubby takk..kolek akak jangan tak kolek..kalau ikut banyak lagi ashtray kaca kat apekss tapi tak beli..saya nak kolek yg porselin jer kalau ada lagi..hehe.. ;)

    ReplyDelete
  7. ayah akak punya yg bulat mcm yatt...btw...any idea mana nk cari ashtray mcm gambar kt bwh tu...nk kasi present kt cik abg.....

    ReplyDelete
  8. hehehe..sy pun taktau..tu pic dr tenet..kalau ada ternampak mana2 pasti saya belikan utk akak..insyaAllah..hehehe..kalau ler cik abg dpt presen nie..antara dua jer..samada cik abang terus insap atau terus "terrrr"hemapas ke lantai..hehehe.. ;)

    ReplyDelete
  9. thanks for share...

    i like it...

    very good...

    ReplyDelete

Dear friends..Thanks for visiting Yatt's Precious and I really welcome all your comments..Please leave your comment here..